"ביטול תורה"

המשטרה פשטה על תלמוד תורה 'יקירי ירושלים'

כוח משטרה פשט היום על תלמוד תורה 'יקירי ירושלים', בראשות הגר"י כהן, וזה לאחר שהמוסד נפתח בניגוד להוראות. בת"ת טוענים: רק תלמידים שעברו את הקורונה הגיעו (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הגאון רבי יהודה כהן (צילום: דר וסוחרת)

המשטרה פשטה הבוקר (שלישי) על תלמוד תורה 'יקירי ירושלים', ברחוב הטורים שבשכונת גאולה בירושלים, בראשות הגאון רבי יהודה כהן, וזה לאחר שהמוסד נפתח בניגוד להוראות משרד הבריאות.

בהוראת המשטרה התלמידים פוזרו לבתיהם ומנהלי הת"ת קיבלו קנס בסך 5,000 שקל. גורמים בהנהלת הת"ת טוענים כי התלמידים שנכחו במבנה, כך גם המלמדים, הם רק כאלה שחלו והחלימו מהנגיף. וגם הם למדו בתנאי קפסולות.

לדברי גורם בהנהלת מוסדות 'יקירי ירושלים': "ראש הישיבה, הגר"י כהן, סובר שאנשים לא מתים מקורונה אלא עם קורונה. אכן צריך להישמר וכך גם מקפידים בישיבה ובתלמוד תורה, מקפידים על כל הכללים ההכרחיים. עם זאת, הוא סובר כי אין שום היתר לפי הנתונים שהוא רואה לבטל מלימוד תורה".

שיחת הקורונה של הגר"י כהן

כזכור, בשיחה שמסר הגר"י כהן בשיעור השבועי בבית הכנסת 'היזדים', התייחס הרב למשבר הרוחני שבא בעקבות הקורונה ואמר: "המצב הזה של הקורונה, טשטש את כל הגבולות של העולם. בעוונות הרבים - טשטוש המוחין. אנשים איבדו כיוון. שכחו את הכל. דבר אחד קורה: 'סרו מהר מן הדרך אשר ציוויתים, עשו להם אלוהי מסיכה', יש לך מסיכה - יש לך הכל, ואם אין לך מסיכה אז אין לך שום דבר. בזה פותחים את הבוקר ועם זה מסיימים את היום. זה עשרת הדיברות זה התורה זה המצוות זה הכל.

"אבל מה עם לימוד התורה? הלא 'אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי', בלי התורה אין קיום לעולם. אבל הרבה יש שמתחסדים, חושבים שהם שומרים את הבן בתוך הבית, שומרים שם על הילדים, אלו שאמורים להיות בישיבות או בתלמוד תורה ועל הבנות. שומרים עליהם בתוך כספת בתוך הבית כביכול. וזה עצת יצר הרע נטו.

"דואגים רק לגופות בלבד, לשמור ולהגן על הגוף. אמרתי על זה: ריבונו של עולם, אתם צודקים, על הגוף צריכים לשמור. אבל הרי ברוך השם יש מאות ואלפים רבים של תלמידי ישיבות שנדבקו בקורונה ואף אחד לא קרה לו שום דבר מהקורונה, כולם חיים בריאים ושלמים.

"ואילו לעומת זה כמה מאות ואלפים של נפשות זכות וטהורות בני ציון היקרים המסולאים בפז – ללא שום מחלות רקע, ירדו לטמיון רוחני, עזבו את התורה, הידרדרו לעבירות חס ושלום. מי יתן את הדין על כך? זעק ראש הישיבה בכאב. אפשר לחשוב על הגוף ועוד פעם על הגוף ושוב על הגוף, אבל מה עם הנשמות?!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר