תסמונת mis-c

ילדה בת 10 נפגעה בליבה; מסיבוכי הקורונה

בליבה של ילדה שנדבקה בקורונה והחלימה, התגלתה פגיעה חמורה, והרופאים מעריכים כי מדובר בתסמונת mis-c המוכרת בעולם כסיבוך של הנגיף. כעת היא מורדמת ומונשמת (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ילדה בת עשר, ממשפחה חרדית, אושפזה לאחרונה בבית החולים, לאחר שחשה ברע ומצבה הידרדר, זמן לא רב אחרי שנדבקה בקורונה והחלימה.

ל'כיכר השבת' נודע באשר למקרה זה, שנחשף על ידי כתב 'קול חי' צבי טסלר, כי בשתי הבדיקות האחרונות שנערכו לילדה היא יצאה שלילית לנגיף, אך ההערכה הרפואית היא כי מדובר בסיבוך שנוצר ממנו.

בארה"ב מכונה התופעה כתסמונת mis-c, ונרשמו עד כה יותר מאלף מקרים שכאלו, שעשרים מהם כבר הסתיימו במוות.

תחילה פגיעות שכאלו כונו 'דמויי קוואסקי', אך עם הזמן התברר שזו מחלה נפרדת לחלוטין מבחינה קלינית, כאשר גם קבוצות הסיכון והתסמינים שונים אלו מאלו, ולכן נקבע לתסמונת mis-c טיפול שונה מהקוואסקי.

מקרה אחר, של פגיעה שונה בעקבות הקורונה, נרשם בבית החולים קפלן, שדיווח היום: בת 10 מרחובות שאובחנה עם PIMS, התסמונת הנדירה שתוקפת ילדים שהחלימו מקורונה, שוחררה בשבוע שעבר לביתה, לאחר שלושה שבועות אשפוז וטיפול אינטנסיבי.

"עד כה, תועדו בארץ רק מספר בודד של מקרים, בהם ילדים שהחלימו מקורונה אובחנו כחולים בתסמונת הנדירה PIMS, ובעולם – כמאות ילדים בלבד", הוסיפו בבית החולים.

ד"ר עפרה גולדצויג, מומחית למחלות זיהומיות בילדים במרכז הרפואי מדגישה, כי "הילדה תידרש לחזור לבית החולים לביקורת ולבדיקות נוספות, על מנת שנוכל לדעת שהדלקת לא הותירה בה תופעות ארוכות טווח, בדגש על פגיעה בלב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר