סיבה לדאגה?

התנועה החילונית מאיימת: נעתור לבג"צ נגד הישיבות

בצל כינוס 'קבינט הקורונה', שצפוי לדון גם במתווה פתיחת המוסדות והישיבות, הודיעו בתנועה החילונית 'ישראל חופשית' כי יעתרו לבג"צ במידה ויגובש מתווה מיוחד לישיבות (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
שטייגען במסגרת מתווה הקפסולות. ארכיון (צילום: Nati Shohat/Flash90)

בשעות אלו (שלישי) מתכנס 'קבינט הקורונה' בכדי לקבל החלטות באשר למתווה היציאה מהסגר, כאשר בדיון צפויים להעלות גורמי המקצוע את נושא פתיחת 'זמן חורף' בישיבות, על פי מתווה הקפסולות.

בתנועה החילונית "ישראל חופשית" הודיעו בהתרסה כי במידה והישיבות ייפתחו, הרי שהם יפנו לבג"צ בעתירה נגד פתיחת הישיבות. אנשי התנועה שלחו מכתב לשר הבריאות ומנכ"ל משרדו בו הזהירו מפתיחת הישיבות החרדיות והסרוגות.

בהודעה לתקשורת כתבו אנשי התנועה כי "לקראת ישיבת 'קבינט הקורונה' שיתכנס היום, הודענו לשר הבריאות ולמנכ"ל משרדו שיקחו בחשבון משוואה מאוד פשוטה: אם יהיה מתווה מיוחד לישיבות - נעתור לבג"צ ונעצור את זה. כל מתווה. אין דבר כזה מתווה לישיבות".

עוד כתבו במכתבם לשר אדלשטיין כי "יש מערכת החינוך הישראלית, וצריך לקבל החלטות לגביה באופן רחב ומלא שמכיל את כולם - לפי גילאים, לפי כיתות, לפי מה שהמומחים יגידו - ובשום אופן לא לפי תוכן לימודי ולא לפי מגזר.

"מי שינסה להמציא מודלים שכבר קרסו, הובילו לאלפי חולים וכל זה בשם לחצים פוליטיים ותו לא- שיתכונן להגן על זה ציבורית ובבית משפט".

יצוין כי בישיבות לא חוששים, וחלקן צפויות לפתוח את המוסד גם ללא אישור הקבינט. אחד המנהלים אמר ל'כיכר השבת': "אנחנו לא חיים מפיהם ובהוראתם של תנועות קיקיוניות. יש לנו גדולי תורה ששמירת הבריאות לנגד עיניהם, וננהג כפי שיורו לנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר