ההקלות שבדרך

מסתמן: חתונות תמורת ספורט וסגר מלא על ערים אדומות

פרופ' גמזו מבקש ב'קבינט הקורונה' להטיל סגר מלא והרמטי על כל הערים האדומות. בנוסף, במשרד הבריאות סיכמו עם ח"כ אשר על שתי הקלות מידיות: ספורט ומעבר מעיר לעיר ל'חתונות' (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בתשרי תשפ"א | 13.10.20
אכיפה בחתונה, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, מבקש ב'קבינט הקורונה', להטיל סגר מלא והרמטי על כל 'הערים האדומות', כך נודע ל'כיכר השבת'.

הערב, 'קבינט הקורונה' אישר את הארכת הסגר והתקנות - עד יום ראשון בחצות, אך יחד עם זאת, ביום חמישי ידון הקבינט שוב בנתוני התחלואה וייתכן כי יוחלט שגני הילדים ייפתחו כבר ביום ראשון.

כיום, מרבית הערים החרדיות, בהן: בני ברק, מודיעין עילית, ביתר עילית, אלעד ורכסים, נחשבות כערים אדומות, בשל היקף התחלואה, לצד ערים נוספות, בהן: שכונות נווה יעקב ורמת שלמה בירושלים, בית שמש, קריית מלאכי, אופקים ואשדוד.

לצד זאת, במשרד הבריאות ביקשו להחריג את אימוני הספורט החל ממחר, יום רביעי, עוד לפני קבלת ההחלטות על ההקלות האחרות שיחלו רק בשבוע הבא.

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, הבהיר כי סוכם שההקלות יבואו כחבילה אחת ובעקבת כך סוכם כי לצד החרגת הספורט, תוסר מגבלת 1,000 המטרים מהחתונות, כך שניתן יהיה לעבור מעיר לעיר, לצורך השתתפות בחתונה.

יצוין כי ההקלה על מגבלת ההתקהלות בחתונות, תתבצע רק בשבוע הבא, כך שעד אז תותר השתתפותן של 20 איש בלבד, בשטח פתוח, כפי מגבלת ההתקהלות.

כפי שדווח מוקדם יותר, קבינט הקורונה יתכנס היום (שלישי) לדיון - אך החלטות אם להקל בהגבלות, ידונו רק בכינוס נוסף של הקבינט שייערך ביום חמישי הקרוב. על מתווה הפשרה הזה , הוחלט אחרי ויכוח בין ראש הממשלה ושר הבריאות שהתנגדו לדיון היום, לבין שר הביטחון ושר האוצר שדרשו לא לדחות את ההקלות.

ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, פרויקטור הקורונה ויועצים נוספים סבורים כי בשלב הזה אין אפשרות להקל בסגר, זאת משום שהתחלואה עדין גבוהה ומכיוון שעדיין לא ניתן להעריך את השפעות אירועי חג הסוכות ושמחת תורה.

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הביע דאגה רבה מכך שלמרות תנאי הסגר מתגלים 3,000 נדבקים חדשים ביום.

על כן, בהתייעצות שהתקיימה בין ראש הממשלה, שר הביטחון, שר הבריאות ושר המדע, הוחלט לכנס היום את קבינט הקורונה שידון בנתוני התחלואה, בתכנית יציאה מסודרת לפי שלבים וקריטריונים.

בהתאם לנתונים ומגמות התחלואה, ביום חמישי ידון הקבינט האם לבצע מהלך מקדמי בשבוע הבא במסגרתו יפתחו עסקים קטנים ללא קהל, משלוחים ופתיחת מסגרות הגיל הרך.

השרים החליטו להביא לאישור הקבינט את מתווה היציאה מהסגר של משרד הבריאות עם אפשרות להחרגת עסקים שאינם מקבלים קהל ופתיחת גני הילדים בגילאי 0-6, עליהם יוחלט סופית ביום חמישי לאור מצב התחלואה.

כמו כן, הלילה יוסר מצב החירום המיוחד ולא יחודש על ידי הממשלה, כך שמותר יהיה לצאת להפגין גם מחוץ לטווח 1,000 מטרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר