חלה בקורונה

אבי מימרן: כך החלטנו לטפל באבא שלנו בבית

העיתונאי אבי מימרן, מספר באולפן 'כיכר השבת', על הרגעים שהחליט יחד עם בני משפחתו לטפל באביהם שחלה בקורונה בבית ולא לפנותו לבית החולים: "החלטה לא קלה" • צפו (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: זאב רוזנברג)

העיתונאי אבי מימרן, מספר באולפן 'כיכר השבת', על הרגעים שהחליט יחד עם בני משפחתו לטפל באביהם שחלה בקורונה בבית ולא לפנותו לבית החולים: "החלטה לא קלה". הראיון המלא, הערב (חמישי) בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "יש את הצד שאומר בא נשמע לקופת חולים, הרופא משפחה ממליץ לכו לבית חולים אז בא נמהר לעשות את זה.

"מצד שני אני ועוד אנשים במשפחה מודעים למצבים בבית חולים, במחלקות קורונה אני מדגיש, זה לא מחלקה רגילה בכלל, אבא שלי הוא לא אדם שיידע להתכתב אתנו בוואטאפ ולעשות איתו שיחת ווידאו, אנחנו יודעים שאנחנו מכניסים אותו לבית חולים למחלקת קורונה אנחנו מתנתקים ממנו, הוא מתנתק מאתנו, הוא לא יודע להתמצא במציאות, הוא לא יודע מה הוא צריך, הוא לא יודע מה לבקש, לדאוג לטיפול הנכון, זאת בעיה מספר אחת".

מימרן הוסיף: "בעיה מספר שתיים הבית חולים מלא בזיהומים כלומר אם המצב שלו כרגע הוא ברמה מסוימת של התמודדות עם הנגיף ניקח אותו לבית חולים ויכול להיות שהמצב יחמיר.

"דבר שלישי ואחרון זה פיקוח, נכון שיש צוות רפואי אבל כשאני מדווח כל ערב למאזיני כל חי אצלי במהדורה שמערכת הבריאות טוענת שאין לה כח אדם, שאין תקציב, שהכל קורס, שהרופאים נשחקים, שנפתחה עוד מחלקה פה ומלקה שם, ועומס בבתי החולים, לשם אני רוצה לשלוח את אבא שלי? לא!

"אם היינו יודעים באמת שמחלקות הקורונה מתפקדות במאה אחוז עם הרבה צוות וטיפול כמו שצריך עם יכולת לתקשר עם בני המשפחה- אולי".

ועדיין לא חששת לחיי אביך שאתה למעשה גם לא נותן לו להיות בפיקוח של עשרים וארבע שבע של צוות רופאים בכיר אלה עם ביקורים וחמצן

"החלטה לא קלה תמיד אפשר ללכת לבית חולים זו החלטה של דקה ונסיעה של רבע שעה, וזה באמת סיכון ואחריות, אבל כשאתה מתחיל לברר ולעשות טלפונים ולדבר עם יועצים רפואיים ועם אנשים שמבינים בעניין ועם אנשים שחוו את החוויה הזאת אתה אומר רק שנייה, מה הטיפול שעושים בבית חולים במצבו של אבא שלי, עזוב מקרים מסובכים, אני מדבר על אדם שברוך השם סך הכל הוא בריא, פשוט הוא בן שמונים וחמש ויש לו קורונה מה עושים לו בבית חולים? אז בבית חולים מקסימום נותנים לו טיפול תרופתי עם אביזרי עזר של תמיכה נשימתית, מזון, וזהו.. הבן אדם שוכב ודומם עשרים וארבע שעות, פעם ביום בא רופא, לוקח מדדים של לחץ דם וסטורציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר