ש"ס ופינדרוס התעמתו

ההצעה נפלה; "מי שמתנגד לחקור את המשטרה, כתומך בהכאת ילדים"

נפלה הצעת יהדות התורה להקים ועדת חקירה על התנהלות המשטרה באכיפת הנחיות הקורונה. בעקבות כך תקפה המפלגה האשכנזית את אחותה הספרדית - וזו השיבה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נצ"מ מרציאנו מטיח ילד בגדר וסוטר לו (צילום: מוטי קסטל, ערוץ 20)

במליאת הכנסת נפלה לפני זמן קצר (רביעי) ההצעה של יהדות התורה להקים ועדת חקירה לבחינת התנהלות המשטרה, לאור מקרי האלימות המתרבים בעת אכיפת הנחיות הקורונה, ברוב של 36 מתנגדים ו-12 תומכים בלבד, כאשר נציגי ש"ס נמנו בין המצביעים נגד.

דקות טרם ההצבעה תקף מעלה ההצעה, יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס, וכתב: "אנו קוראים לכל חברי הכנסת מכל הסיעות לתמוך בהצעה; מי שיתנגד או יימנע בהצבעה - כמי שתומך בהכאת ילדים".

הדיון בכנסת, בו נפלה ההצעה (צילום: ערוץ כנסת)

לדברים הגיבה סיעת ש"ס בהודעה רשמית, בה נכתב: "נושא האלימות המשטרתית נגד הציבור החרדי הינו חמור, ומועלה על ידינו כל העת לסדר היום בממשלה ובכנסת. סיעות הליכוד וכחול לבן הודיעו לנו, כי הצבעה היום בעד ועדת חקירה בנושא, כנגד עמדת הקואליציה, משמעותה שבירת כלים שתגרור השלכות חמורות".

"כזכור, בפעם הקודמת שפעלו כנגד עמדת הקואליציה, כחול לבן הצביעו בעד חוק ההמרה הפוגעני", מזכירים בש"ס, ומוסיפים: אנו רואים חשיבות רבה בשמירת המשמעת הקואליציונית, שהיא העוגן המרכזי לשמירת כל הקדוש והיקר לעולם התורה ולמדינה היהודית".

כראיה לכך, מציגה ש"ס את העובדה כי "רק הבוקר כחול לבן הצביעו ביחד עם הקואליציה נגד חוק הנישואין האזרחיים של סיעת ישראל ביתנו. על כן, עם כל החשיבות לנושא האלימות, אנו מגלים אחריות - ולא מצטרפים להצבעה זו, בכדי לא לשבור את הכלים".

"יחד עם זאת", מציינים בש"ס, "היו"ר, השר דרעי, הנחה את ח"כ אוריאל בוסו להגיש הצעה לסדר דחופה בנושא האלימות המשטרתית, ולעקוב מקרוב אחר הטיפול בנושא".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר