הטיפול הביתי

אבי מימרן מודה: לא הכרתי את מאה שערים

הרגע שנודע לו שאביו חלה בקורונה; ההתייעצויות האם לפנות לבית החולים וההיכרות עם העסקנים של מאה שערים • העיתונאי אבי מימרן בראיון אישי לישי כהן באולפן 'כיכר' (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: זאבי רוזנברג)

לפני כחודש אביו של העיתונאי אבי מימרן, מגיש 'המהדורה המרכזית' ברדיו 'קול חי', החל לפתח תסמינים של נגיף הקורונה, בדיקה העלתה שאכן האב נדבק בנגיף, וזה אחרי חודשים שלא יצא מביתו ולראשונה יצא לתפילה בבית הכנסת.

לאחר דיונים פנימיים במשפחה ועם רופאים פרטיים המשפחה החליטה שלא לאשפז את האב בבית החולים אלא לטפל בו בבית. וברגע הזה מימרן הכיר עולם חדש בשכונת מאה שערים, השכונה המככבת בכותרות בעיקר סביב ההפגנות.

בראיון אישי באולפן 'כיכר השבת' משחזר מימרן את הרגעים הקשים: "יש את הצד שאומר בא נשמע לקופת חולים, הרופא משפחה ממליץ לכו לבית חולים אז בא נמהר לעשות את זה."מצד שני אני ועוד אנשים במשפחה מודעים למצבים בבית חולים, במחלקות קורונה אני מדגיש, זה לא מחלקה רגילה בכלל, אבא שלי הוא לא אדם שיידע להתכתב אתנו בוואטאפ ולעשות איתו שיחת ווידאו, אנחנו יודעים שאנחנו מכניסים אותו לבית חולים למחלקת קורונה אנחנו מתנתקים ממנו, הוא מתנתק מאתנו, הוא לא יודע להתמצא במציאות, הוא לא יודע מה הוא צריך, הוא לא יודע מה לבקש, לדאוג לטיפול הנכון, זאת בעיה מספר אחת".

מימרן הוסיף: "בעיה מספר שתיים הבית חולים מלא בזיהומים כלומר אם המצב שלו כרגע הוא ברמה מסוימת של התמודדות עם הנגיף ניקח אותו לבית חולים ויכול להיות שהמצב יחמיר.

"דבר שלישי ואחרון זה פיקוח, נכון שיש צוות רפואי אבל כשאני מדווח כל ערב למאזיני כל חי אצלי במהדורה שמערכת הבריאות טוענת שאין לה כח אדם, שאין תקציב, שהכל קורס, שהרופאים נשחקים, שנפתחה עוד מחלקה פה ומלקה שם, ועומס בבתי החולים, לשם אני רוצה לשלוח את אבא שלי? לא!

"אם היינו יודעים באמת שמחלקות הקורונה מתפקדות במאה אחוז עם הרבה צוות וטיפול כמו שצריך עם יכולת לתקשר עם בני המשפחה- אולי".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר