"פועלים להציל חיים"

ממאה שערים, גם לחילונים: מטפלים בחולי קורונה - בבתים

מערך הטיפול בחולי קורונה בבתיהם על ידי ארגון מתנדבים חרדי, עלה לכותרות החדשותיות השבוע, וגרם לקידוש ה' כאשר בכירים במערכת הבריאות תומכים בכך • הצצה לתוך מוקד הפעילות (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אחרי תקופה ארוכה של פעילות מאחורי הקלעים, המתנדבים החרדים של גמ"ח 'חסדי עמרם' ציוד רפואי נחשפו השבוע לראשונה.

ממחסן בשכונת מאה שערים, הם מגיעים לכל שדרות הציבור החרדי - עד לציבור הכללי, כדי לטפל בחולי הקורונה בבתיהם, במקום שייאלצו לאשפז אותם בבתי החולים.

עם מחוללי חמצן, מדי סטורציה ותרופות שונות הם מגיעים לבתיהם של חולי קורונה, אחרי שהם מתמגנים כנדרש, ומטפלים בהם כדי להציל את חייהם.

אחרי החשיפה הראשונה על הפעילות, התברר כי גם ארגוני סיוע חרדים נוספים, כמו יד שרה, ממליצים על טיפול ביתי במחולל חמצן על פני אשפוז מיידי בבתי החולים.

מתנדבי 'חסדי עמרם', בודקים את אחוזי ריווי החמצן אצל חולי הקורונה, מסייעים להם לנשום בעזרת המחוללים, וממליצים, אם חלילה חלה הידרדרות, על פינוי לבתי החולים.

בנוסף, הם פועלים בשיתוף פעולה עם רופאים ואחיות, המגיעים אף הם לבתי החולים בתמורה לתשלום כדי לקחת דמים, להזריק עירוי ולהמליץ על טיפול.

פרסום הפעילות, הביא לקידוש ה' כאשר רבים מבכירי מערכת הרפואה, כולל שר הבריאות, הביעו תמיכה במודלים של טיפול ביתי על ידי הקהילה.

צלם 'כיכר השבת', חיים גולדברג, מגיש תיעוד מתוך המחסן בשכונת מאה שערים, משם יוצאים המתנדבים לבתי החולים, כאמור, מכלל המגזרים בישראל.

"המטרה שלנו היא להציל כמה שיותר חיי אדם", אומר אחד המתנדבים ל'כיכר השבת'. "לא מעניין אותנו מה ההשתייכות הקהילתית או המגזרית של החולה. כל מי שפונה אלינו, מקבל מענה".

המתנדב מוסיף ומספר כיצד הם מתמגנים "מכף רגל ועד ראש לפני הכניסה לבתי החולים, כדי שחלילה לא נידבק ונוכל להציל חולים נוספים".

הטיפול הביתי כמובן, אינו מתאים לכל אחד. בשביל להצליח בס"ד, יש צורך כי בני משפחה, או שכירת אחות בתשלום, ישהו ליד החולה במהלך כל התקופה, ויוודאו כי לא חלה חלילה הידרדרות במצבו.

כך זה נראה מבפנים; צפו בתיעוד

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר