הקורונה במגזר

פרופסור מוטי רביד: רוב החולים שמתו מהנגיף, יכלו לחיות עוד שנים

ההתבטאות שעוררה סערה; ההחלטה להתפטר ולחץ הרופאים שיישאר והאם רוב החולים שנפטרו - נפטרו מקורונה או עם קורונה. פרופסור מוטי רביד בראיון לישי כהן באולפן (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול: זאבי רוזנברג)

התבטאות אחת שלו בראיון רדיו הובילה אותו להתפטר מתפקידו כמנהל בית החולים 'מעייני הישועה', לאחר למעלה מעשור, אך פרופסור מוטי רביד לא חוזר מדבריו שכן הוא מסביר שהדגיש כי דבריו היו על קבוצות במגזר אך רוב המגזר משתדל להקפיד על ההנחיות.

בראיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת' מתייחס פרופסור רביד להתבטאות, ההתפטרות ובקשת הרופאים בבית החולים שיחזור בו מההחלטה. כמו כן, הוא מתייחס לטענה שרוב חולי הקורונה מתים עם קורונה ולא מקורונה, וטוען כי ההיפך הוא הנכון וכי רוב החולים שמתו יכלו לחיות עוד מספר שנים. צפו בראיון המלא.

במהלך הראיון התבטא רביד כי קהילה שלא מקפידה על ההנחיות מביאה להרג אנשים: "בוודאי! בוודאי! תראה, נכנסים להתכנסות כזאת של חמש מאות איש, מתוכם יש ארבעה חמישה ששה חולים אולי יותר, צעירים ואסימפטומטיים יוצאים מהאירוע הזה ויש עשרים חולים, שלשה ארבעה מהם יהיו חולים, שניים מהם ימותו. אם ההתכנסות לא הייתה קוראת אותם שניים לא היו מתים, חד וחלק!".

כשאתה אומר את הדברים הקשים הללו לאותם מנהיגי קהילות, ויש לך שיחות עם לא מעט רבנים בטח בבני ברק מה התשובה שאתה מקבל?

"תראה זה סלקטיבי, הרבנים שמדברים איתי זה רבנים שרוצים לשמוע ייעוץ, שרוצים לשמוע איך מפעילים ישיבה כדי להקטין את סיכון ההדבקה, יוצאים לחופש או לא, מרחקים כן או לא, אנחנו מדברים טכנית איך עובדים ונזהרים, לא דיבר איתי על עקרונות ולא על אמונה אנחנו אנשים מעשיים, עובדים".

אז אתה אומר שקהילה שלא שומרת על ההנחיות- הורגת אנשים

"ללא ספק. היא הורגת קודם כל את האנשים שלה, ומכיוון שאף אחד לא נמצא בבידוד אז היא פוגעת גם באחרים. אבל תחשוב היום באמצע הסגר עדיין מערכת החינוך סגורה, כל היישובים הירוקים ששם יש שניים וחצי חולים ביישוב - מערכת החינוך סגורה.

"במודיעין עלית פתחו בית ספר, אתה יודע מה יהיה? כמה חולים יהיו מאותם בתי ספר שכבר פתוחים בחברה החרדית? של הילדים שהדביקו אחד את השני, הם לא יחלו הם ידביקו פה ושם מורה, ידביקו אבא או אימא, אח גדול, בסוף זה יגיע לסבא ולסבתא, והמגמה היפיפייה הזאת של ירידה בתחלואה שאנחנו רואים היום היא עדיין לא הגיעה לציבור החרדי, שם זה הרבה יותר מתון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר