המנכ"ל מזהיר

"פתיחת ת"תים שלא לפי המתווה - מסוכנת"

פרופ' חזי לוי ורוני נומה סיפרו כי טרם הושגו הסכמות בין הרבנים לדרג המקצועי באשר לפתיחת זמן חורף בישיבות, אך במקביל, הדגישו את הצורך לפתוח מוסדות מתוך הבנות (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תמונת אילוסטרציה. למצולם אין קשר לתוכן הכתבה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

טרם הושגו הסכמות בין הרבנים לדרג המקצועי באשר לפתיחת זמן חורף בישיבות - כך חשף הצהריים (רביעי) הממונה על הקורונה במגזר החרדי, אלוף במיל' רוני נומה.

בתדרוך לעיתונאים חרדים אמר: "אנחנו רואים בדיליי מגמת ירידה בתחלואה במגזר החרדי. זה בא לידי ביטוי בכמות החולים החדשים, וגם באחוז החיוביים היומי".

נומה הוסיף כי "שיעור החיוביים במגזר החרדי זה 12.8%, אומנם זה בדיליי ביחס לחברה הכללית, אבל יש ירידה. זה עדיין לא מספיק רחוק מסוכות כדי להבין מה החג עשה לנו, ולכן אנחנו צריכים להבין האם לחג הייתה השפעה שלילית".

בנוגע לפתיחת הישיבות הוסיף, כי "זמן חורף זה לא זמן אלול הוא חמישה חודשים. אין לנו כוונה לאפשר יציאות כל שבועיים. רוצים להגיע למתווה שיאפשר לימוד תורה - והכל על סמך הלקחים שיש לנו מהמקומות בהם זה הצליח וממקומות בהן זה לא הצליח".

לדבריו, הוא "מבין כמה זה קשה. ביקרתי בחורי ישיבות, שוחחתי איתם וראיתי את הקשיים שיש להם. אני ער לכל הדברים. גם אם נעשה טעות - המחירים לא יהיו גדולים".

כך פשטה המשטרה על תלמודי תורה בבית שמש (צילום: דוברות המשטרה)

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס לפתיחת מוסדות חינוך בניגוד להנחיות ואמר: "נושא הלימודים הוא נושא רגיש מאד במגזר החרדי. גמרנו מתווה ליציאה מהסגר על מנת למנוע עלייה חוזרת בתחלואה, והידרשות לסגר נוסף אחרי הסגר הנוכחי. קבענו יציאה מדורגת והתחלת לימודים בצורה מאד מודרגת. אני מאד מכבד את המגזר החרדי אבל אני חייב לומר שפתיחת בתי ספר שלא על פי תוכנית היציאה - מסכנת".

על האפשרות שמוסדות יעשו דין לעצמן ויפתחו אמר לוי: "אתמול ישבו רוני נומה וגרוטו עם רבנים. אנחנו רוצים להגיע להסכמות. לא נשמח לראות שוטרים מסתובבים בבתי ספר, לא לשם זה יש לנו משטרה כל כך נאמנה. לא רוצים לראות ילדים מסתכלים בפחד ששוטרים במדים נכנסים לאכוף בבתי ספר אנחנו לא אוהבים את זה".

"אנחנו צריכים להגיע ככל שניתן להבנות מתוך כבוד והבנה מתוך כבוד לתורה ולרבנים. הסגר חייב לסגת בהדרגה או להישאר בעינו במקום עם תחלואה גבוהה. עושים ככל יכולתנו להגיע לאותם הבנות".

ומתי יפתחו את תלמודי התורה? רוני נומה הבהיר בתדרוך: "עד שלא תרד התחלואה בערים האדומות, לא נפתח את תלמודי התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר