תיעוד מרגש

הרב שנפטר, מברך בחופת בתו הבכורה. צפו

שליח חב"ד בהנובר שבגרמניה, הרב בנימין וולף שנפטר מהקורונה, הופיע הערב בשמחת נישואי בתו הבכורה על גבי מסכי ענק, כשהוא שר ומברך את המשתתפים • צפו (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

רגע מרגש בשמחת נישואי הכלה מושקא וולף, בתם הבכורה של השליח בהנובר הרב בני וולף זצ"ל, ואשתו השליחה מרת שטערני וולף שתחי', עם החתן הת' לוי יצחק גוטליב, בנם של השלוחים בניקולייב, אוקראינה.

במהלך מעמד החופה, הקרינו קטע וידאו של הרב וולף, מעל גבי מסכי ענק, בהם הוא נראה שר ומברך את קהל הנוכחים. הוידאו, מתוך חופה שסידר לבן הקהילה.

אחרי פטירת בעלה, החליטה לקבור אותו בהנובר ולהישאר השליחה במקום. בראיון לישראל היום סיפרה אז: "סיכמנו שאנחנו יוצאים לשליחות יחד. הוא עזב באמצע הדרך, העזיבו אותו, זה לא אומר שאנחנו לא ממשיכים הלאה. הנשמה שלו איתי. היה לי ברור שאני הולכת להמשיך את השליחות, ואם אקבור אותו בארץ - אין לי מה לחפש פה. לא התדיינתי עם עצמי. רק אחרי שהודעתי שהוא ייקבר בהנובר נודע לי שכבר ארגנו מטוס פרטי כדי להטיס את הגופה לארץ. אבל חייל לא עוזב את השטח באמצע משימה".

שטערני סיפרה כיצד היא ממירה את האנרגיה הגדולה של הכאב - בעשייה: "בשבעה הגיעה לכאן אישה שסיפרה שבנה בן ה־18 לקח ללב את פטירתו של הרב בני. הצעתי שיניח תפילין לעילוי נשמתו. היא שאלה מה זה תפילין. הסברתי, ואמרתי שמתחילים להניח אותן בבר מצווה. אבל הבן לא עשה בר מצווה. אמרתי לה: אין בעיה, מחר בצהריים עושים לו בר מצווה!".

"כואב לו הלב? שיהפוך את הכאב למשהו ממשי. התארגנו עם מניין בשביל הנער הזה. עשינו לו בר מצווה תוך כדי השבעה, תוך כדי משבר הקורונה. לבכות לא יחזיר לי את בעלי. הכאב קיים כל הזמן אבל כשנמצאים בעשייה, יש לו פחות מקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר