חשיפת 'כיכר השבת'

בסאדיגורה מגיבים: השתלשלות העניינים, עד לבית משפט

מה קרה במהלך ימי השבעה, על אלו הבנות הגיע האדמו"ר שהוכתר בצוואה על ידי הרבי זצוק"ל עם אחיו, ומדוע הגיעו עד לבית משפט: בחסידות סאדיגורה שוברים שתיקה - וחושפים מסמכים (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר על ציון אביו (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

לראשונה, ואחרי שספגו לא מעט הכפשות, מגיבים לראשונה גורמים בחסידות סאדיגורה לסערה המטלטלת את כל עולם החסידות, שהחלה מאז הצוואה של האדמו"ר בעל ה'אבירי ים', עד לחשיפת 'כיכר השבת' כי הגישו צו מניעה לבית משפט.

לא מדובר בתגובה רשמית, כי עם במסמך שנשלח לאחד הנגידים, עם הסבר לכל מה שקרה מתחילת הדרך עד למצב הנוכחי, כולל חשיפת מסמכים רבים המתפרסמים לראשונה.

לטענת הכותב, היו יכולים להגיע להבנות בתוך הבית לגבי הדרישה למנות אדמו"רים נוספים, אך "אנשים שונים, מחרחרי ריב, שכנראה זה זמן זמנים טובא ארבו לבית סדיגורה מצאו להם מקום להתנפל על הבית הקדוש הזה, לשסות בו את הני כלבין דחציפין להוציא קלון ובוז ולשפוך עתק ושקרים וערימות של כזבים".

הכותב מפרט בארוכה רבה את התבטאויותיו הרבות של האדמו"ר זצוק"ל עוד בחייו על זהות הממשיך, עובר לתאר את ימי החולי, ההסתלקות והצוואה, תוך כדי תיאור כיצד הבן הבכור, האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים המכונה במכתב רמש"י, ביקש יחד עם אימו הרבנית שלא יקראו את הצוואה בהלווייה.

בהמשך הוא מתאר את הסכם הפשרה הראשון, כי האחים ימונו אף הם לאדמו"רים, אך לא ישאו את השם סאדיגורה. אך הצוואה מודלפת החוצה, והסיכום מתפוצץ - אך החסידים מבינים מי אמור להיות האדמו"ר, ורובם ככולם מקבלים את מרות הבן שהוכתר על ידי אביו.

בשלב מסויים, אחרי שהבן הבכור הוכתר לאדמו"ר מסאדיגורה ירושלים, הגיעו לפשרה אחרת: האחים יכהנו כאדמו"רים, אך יקימו חצרות חדשות, ויכהנו תחת שם ראשון שונה מהמילה סאדיגורה, כמו סערט ויז'ניץ, פינסק קרלין ורבים נוספים.

בארוכה מתאר הכותב את הרדיפות על ידי כמה מאלה שלא תמכו באדמו"ר כפי הצוואה, שאף הלשינו למשטרה על קיום טיש בבית המדרש הגדול של החסידות בבני ברק.

בין היתר, דרשו שהאדמו"ר לא יחבוש קולפיק, יגיע לשלושים של אביו לציון ללא גבאים, שלא יקימו בית מדרש אחר של סאדיגורה בירושלים, ועוד שלל דרישות. לטענתם - תמיד הסכימו לפשרות, אך הצד השני נעלם ברגע האחרון.

כעת, הם מגיעים לסערה שנחשפה ב'כיכר השבת'. לטענתם, נעשה ניסיון לבצע מחטף על העמותה בירושלים, כאשר הודיעו לכמה מחברי העמותה כי אין צורך שישתתפו בפגישה. "הדבר מעורר חששות כבדים. מה כל כך דחוף לקיים ישיבת ועד יום לפני ראש השנה? מדוע אין זה סובל דיחוי. הם מנסים תחילה לשכנע שמדובר רק באסיפה פורמלית לצורך אישור דוחות כספיים, אולם מהר מאד מתברר למעלה מכל ספק כי מדובר במהלך מתוכנן שמטרתו השתלטות על העמותה".

"עקב החשש הממשי מנסיונות לבצע מחטף ושינויים בעמותה, מה שמסביר את הנסיון מצד אחד לזמן כחוק את חברי הועד ומצד שני לגרום להם לא לבוא... באותו יום מוציא ביה"ד בבני ברק צו מניעה נגד שינויים בעמותה. יודגש שוב: אין מדובר בשום הצרת צעדים לשימוש בבית המדרש ולא במלחמה של "אח כנגד אח" כפי שהם מנסים לצייר, אלא אך ורק עניני העמותה עליה הם עצמם מנסים להשתלט ולגנוב, ממש להציל עשוק מיד עושקו".

"אסיפת הועד מתקיימת בדירת הרבי בירושלים ולמרות שצו המניעה הוצג ואוסר להעלות לדיון ונושאים של שינויים בחברי העמותה והוועד, מתעקשים לבצע שינויים, מבקשים לצרף 2 חברים חדשים לעמותה (ביניהם הרבנית) כדי לשנות את איזון הכוחות השקולים בעמותה ולתת להם את האפשרות להשתלט בקלות, באמרם שהחלטת בית דין לא מטרידה אותם".

"כאן יודגש כי הטענה העיקרית הנשמעת מפי המשפחה הוא נגד צו המניעה, באמרם שאם יוסר צו המניעה הכל יסתדר. ברור שזו טענה חלולה שכן כל הבעיות והמניעות וההצקות נגד הרבי שליט"א החלו הרבה קודם שהיה צו מניעה, וכל נסיונות ההידברות לא פעלו מאומה, אלא להיפך, הביאו את מתנגדי הצוואה להחריף את נסיונות ההשתלטות שלהם עוד ועוד. יתרה מכך אף התחייבות ברורה כי צו המניעה המופנה אך ורק לענין העמותה בירושלים ותו לא, יוסר מיידית אם יוסכם על ביטול כל הסנקציות הקשות נגד הרבי בבני ברק - כלום לא פועל".

"לאחר שכל הנסיונות להידברות כשלו, שעה שאנשי רמש"י מסרבים לכבד הוראות וצוים ברורים של בית הדין האוסרים עליהם לבצע שינויים במבנה העמותה בנסיונותיהם להשתלט בכח על העמותה ועל המבנים, ציוה בית הדין לפנות לבית המשפט ולרשם העמותות וזאת כמובן רק בעניני העמותה, לא כמסכת השקרים שהם מנסים להפיץ כאילו אח קם באחיו. הדבר שקר גס".

"אנשי העמותה והם בלבד, שחשים כיצד אינשי דלא מעלי מנסים להשתלט ולגנוב אותם, פעלו כדת של תורה, לאחר שכל צעד נשקל ונעשה אך ורק על פי הנחיית רבנים גדולי תורה ועל פי פסק הלכה ברור, בה בשעה שאותם בריוני הם שפועלים נגד פסקים וצוים מפורשים של בית דין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר