האלימות בחתונה

הפצוע שוחרר; "המשטרה חיפשה עימותים"

מעצרו של אח החתן שנפצע בעת פיזור החתונה אמש לא יוארך • משפחת הכלה שוקלת לתבוע את המשטרה • האבא סיפר: "שמרנו על ההנחיות, הילדים עדיין בטראומה" (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אח החתן שנפצע אתמול במהלך הפיזור האלים של החתונה שנערכה בבית פרטי בגבעת זאב בניגוד להנחיות הקורונה, שוחרר היום (חמישי) למעצר בית, לאחר שהמשטרה חזרה בה והחליטה לא להאריך את מעצרו.

לצד עו"ד איתמר בן גביר המייצג את המשפחה, אמר הרב אורי פולק, אבי הכלה: "מה שקרה אתמול בבית שלי זה אירוע מחריד. אנחנו שמרנו על הכללים היו בסך הכל אחים ואחיות של שני הצדדים. זה היה אירוע מצומצם והמשטרה חיפשה עימותים".

"לא שמעתי מהם משפט אחת לסגור את האירוע, קח קנס. הם מפרסמים שנתנו לנו קנס - לא נתנו לנו קנס שמענו על זה ברשתות. הייתה פה אלימות - וזה היה יכול להיגמר בקנס. שוטרת נכנסה לאירוע פרטי והתחילה לצלם. אשתי הזיזה לה את הטלפון מהיד. לזה הם קוראים תקיפת שוטר כי היא נגעה לה בטלפון. זה כנראה פגע לה בכבוד והם החליטו לעצור את אשתי".

הוא הוסיף ותיאר את האירועים מזווית מבטו: "אשתי, כדי להרגיע את הרוחות, ביקשה סליחה מהשוטרת. השוטר נכנס לבית וספר את האנשים. אנחנו בני הבית 15 אחים ואחיות ובחוץ עוד כ20 איש ממשפחת החתן. זו הייתה חתונה מצומצמת. הבן יצחק ניסה למנוע את המעצר של אמא שלו - ואז נפלו דברים מהשולחן ונשברו, הוא נפצע ואשתי נפצעה".

"הם השכיבו אותו על הרצפה במטבח ונתנו לו פיצוצים בפנים. השוטרים הם היחידים שהיו במטבח. יש שכנים שצילמו ונגיע לצילום - השוטר נתן לו בוקסים בפרצוף וכל הילדים שלי חטפו טראומה. לא יודע מתי נוכל לצאת מהטראומה הזו".

הצהרת עו"ד איתמר בן גביר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

את המשך החתונה אחרי הפיזור האלים הסביר האבא כי "בגלל השוטרים זה התפרסם בכל הרשתות והגיעו עוד אנשים. אני הלכתי למוקד טרם לתפרים ולא הייתי באירוע בשלב הזה. כל השכונה הגיעה כדי לשמח אותם אחרי שראו בתקשורת שנהרסה החתונה לחתן והכלה. אני לא הייתי במקום כדי לעצור ולא מכיר את האנשים שהגיעו. אלה אנשים שכאבו את הכאב שלהם".

מרדכי פולק, אח של הכלה אמר: "הכוחות כבר היו במקום והיו צריכים לצאת עם 'קורבן'. למה לא זימנו אותה מחר לחקירה בצורה מכובדת? למה להרוס חתונה? ילדים קטנים והנכדים היו בהיסטריה. הבת שלי בת 6 לא ישנה כל הלילה היא שאלה אותי: חשבתי שהשוטרים הם טובים - למה הם עשו את זה לסבא וליצחק?".

מדוברות המשטרה נמסר בתגובה: "בניגוד גמור לכל מה שנאמר על הארוע שהתקיים אמש בגבעת זאב מדובר בהפרת החוק ברגל גסה תוך התעלמות מהוראות מצילות חיים שנחקקו על מנת להינצל ממוות. 20000 נפטרים ויותר במגיפה הם העדות הכואבת ביותר לכך שזילזול בהוראות ובחוק גורם לאסונות".

"משטרת ישראל הוסמכה ומתבקשת כל הזמן לאכוף את החוק מול אותם אלו אשר עושים דין לעצמם. צר לנו שחתונת בני הזוג נערכה בהפרה של החוק ועם כל ההבנה, חיי אדם קודמים לכך. אנו מגנים את כל ההתלהמות המושמעת כלפי עבודת הקודש שאותה מבצעים השוטרים תחת סכנה מוחשית להידבק במחלה".

"אנו קוראים שוב ושוב לא להפר את החוק ולא להסתתר תחת מעטה הטיעון 'אותי לא יתפסו'. הפרת החוק חמורה בכל עת ובוודאי בימים אלו. משטרת ישראל לא תסכים ששוטרים המבצעים משימה להצלת חיים יותקפו על ידי כל אדם".

"לכן אנו חוזרים ומדגישים כי כל מי שמתכנן להפר חוק בארוע כזה או אחר, אל יתפלא שיפגוש אכיפה ואל יבוא בטענות אלא אל עצמו בלבד. עם ישראל זקוק בימים אלו לערבות הדדית ולא ליחידים שמסכנים את עצמם ואת האחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר