הראיון המלא

מנדלבליט והמשבר הפוליטי; עמית סגל באולפן 'כיכר השבת'

הקלטות מנדלבליט והסערה במערכת המשפטית; המשבר הפוליטי המאיים בבחירות והקרע בין החרדים לחילונים סביב מגפת הקורונה • הפרשן הבכיר עמית סגל בראיון לישי כהן (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ וזאבי רוזנברג)

בשנה האחרונה הצליח עמית סגל לטלטל את היושבים במשרדים בצלאח א-דין, חשיפה אחר חשיפה, ממסמכי חקירת מות אבו אלקיעאן ועד ההקלטה שחשף השבוע, יחד עם גיא פלג, הקלטה בה נשמע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מודה שחש שפרקליט המדינה, שי ניצן, חונק אותו מהגרון באי קבלת החלטה בתיקו האישי.

בראיון מיוחד, באולפן 'כיכר השבת', מדבר הפרשן הבכיר של 'חדשות 12', עמית סגל, על הטלטלות במשרד המשפטים, הסיכוי שמנדלבליט נסחט על ידי שי ניצן ולכן הגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הקרע בחברה הישראלית סביב מגפת הקורונה והאם ישראל הולכת לשנת בחירות? צפו בראיון המלא, מתוך התוכנית 'סוגרים שובע עם ישי כהן'.

אם מסכמים את ההקלטות שפרסמת יחד עם גיא פלג השבוע, אפשר לומר שהיועץ המשפטי לממשלה נסחט ע"י פרקליט המדינה, לפחות כך הוא מרגיש?

"בוא נגיד את זה כך. אני לא ידוע אם שי ניצן סחט את אביחי מנדלבליט, אבל דבר אחד ברור שאביחי מנדלבליט הסתובב במסדרונות בתחושה שפרקליט המדינה שי ניצן סוחט אותו ושבמקרה ניצן הוא מספר 2 במערכת.

עמית סגל בראיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת'

"ובעיני מה שמדהים כאן זו העובדה שאת הטענות הללו לא משמיע נחקר כלשהו, אלא התובע הכללי של מדינת ישראל".

ראינו בחודשים האחרונים את אנשי ותומכי נתניהו, כולל ציינים בכירים שאמרו שהתיקים נגד נתניהו תפורים. האם אחרי ההקלטה הזאת אתה חושב שהתיקים נגד נתניהו נתפרו מתוך סחיטה?

"בכתבה לא הזכרנו בכלל את תיקי נתניהו, ואני יודע שאתה חושב שאני מיתמם, שזה אגב נכון, אבל אגיד לך את דעתי. אני חושב שהמצב שבו מספר 2 שלך מחזיק אותך בגרון, שזה מה שמנדלבליט אמר, הוא מצב חולה והבקרה שצריכה להתקיים לא מתקיימת.

"אני חושב שמי שהאזין להקלטות, שמע אדם במצוקה קשה ביותר, אדם שמרגיש נסחט, ואני חושב שכאזרח אתה צריך להיות מודאג מאד".

ההקלטות הללו ישפיעו על משפט נתניהו?

"לא בטוח, מהסיבה הפשוטה שבהקלטות הללו אין אזכור מפורש של תיקי נתניהו, אבל זה הולך לכיוון הציבור, ויהיה מעניין לראות האם הרעש הציבורי יגיע לשופטים".

איך אתה מסביר את העובדה שבכל פעם שבו אתה מטיל פצצה עיתונאית, אלו שקוראים לערוץ שבו אתה משדר אל ג'זירה, פתאום מחבקים, ומצד שני עיתונאים אחרים עסוקים פתאום בחשיפת המקור?

"זאת פרקטיקה מאד מגונה, ובפרט שהיא מאד סלקטיבית. אפשר לדון בסוגיית המקור שהיא חשובה מאד לפעמים, אבל אי אפשר שזה יקרה רק כשנחשפים דברים שלא נוחים לצד מאד מסויים בעיתונות.

עמית סגל באולפן 'כיכר השבת'

"אני מעולם לא חשבתי שחשיפה כלשהי על נתניהו, היא אינה עיתונות, בעוד אחרים חושבים שעיתונות תפקידה להגן על צד מסוים או על הפרקליטות".

אנחנו רואים מצד אחד את ההסתה נגד החרדים, ומצד שני טענות של החילונים נגד החרדים שלא שומרים על ההנחיות. האם זהו פצע שניתן לריפוי?

"אם נסתכל לאחור, נזכר שרק לפני שנה היינו כאן במערכת בחירות סוערת עם הסתה קשה מאד נגד המגזר החרדי, ואני חושב שמידי פעם בשנים הקרובות יקומו לנו אנשים כמו לפיד האב, והבן או כמו ליברמן, והשאלה הגדולה היא האם החרדים ירגישו בתחושה של אזרחי מדינת ישראל, או שההרגשה היא של טרמפיסטים, ואז יש לנו בעיה.

"אני חושב שחלק גדול מהחרדים, השסניקים, הליטאים, וחלק גדול מהחסידים לגמרי שם, ודווקא בגלל זה ההתנהלות של אגפים מסויימים בקרב החרדים מאיימת להביא אסון כבד ביותר. וזה נכון גם לאותו פלג מכחיש קורונה, וגם להנהגה.

"אני חושב שיש בעיה עם סעיף אומץ הלב של הפוליטיקאים החרדים, משום שאם ניקח את חברי הכנסת החרדים ונושיב אותם לשיחה פרטית, אין ספק שגם הם יודו בכך, וצריך לדעת שהסיטואציה הזאת עלולה לנקום בחרדים במערכת בחירות נוספת שבוודאי תגיע".

אתה מצליח להבין את החיבור של הדור הצעיר במגזר החרדי לבנימין נתניהו?

"בהחלט. אני חושב שדרעי ליצמן וגפני קרובים יותר להיות אנשי שמאל בדעותיהם המדיניות. גפני אומר את זה במפורש, אבל קראו שני תהליכים. האחד הצעירים החרדים הם ימניים מאד, והדבר הנוסף שקרה זה שהחרדים מרגישים שנתניהו נרדף, ולכן הם אוהדים אותו".

שנת 2021 - שנת בחירות?

"כדי שהיא לא תהיה כזאת, המשמעות היא שבני גנץ יהיה ראש ממשלה ב.20/21, ולאחר שזה לא נראה כל כך סביר, אני חושב שכן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר