הקלות בסגר?

דרעי בקבינט הקורונה: "אין סכנה במעמד החופה"

קבינט הקורונה מתכנס לדיון בנתוני התחלואה ובהקלות על הסגר; יו"ר ש"ס השר אריה דרעי דיבר באריכות על הצורך לאפשר קיום חתונות כדי למנוע אירועים כמו גבעת זאב (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

קבינט הקורונה מתכנס בשעה זו (חמישי) לדיון בנתוני התחלואה המעודכנים ובאפשרות להקלות בסגר המלא, שהוארך עד ליום ראשון בחצות, וכן לדון בערים האדומות ובאפשרות להטיל רק עליהן סגר מלא.

במהלך דיוני הקבינט, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, הסביר לשרים את דרישתו לאפשר השתתפות של 200 איש בחתונות, והתריע מפני חזרה אפשרית למראות הקשים כפי שנחזו בחתונה אמש בגבעת זאב.

"במעמד החופה אין אכילה ושתייה, זה אירוע של פעם בחיים", אמר השר דרעי, "ברוב המשפחות הכמות הגרעינית היא מעל 20. צריך לאפשר כמות של 200 איש בקפסולות של 20".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה טען כי "זה לא בר אכיפה".

דרעי: "אז מה אתה מעדיף? אירועים כמו שהיה בגבעת זאב? חייבים לתת לציבור מגבלות שיוכלו לעמוד בהם. אין שום סכנת הדבקה במעמד החופה וקידושין בלבד, ששם אין אכילה ושתייה".

דרעי הסביר כי בעוד לחופה צריך לאפשר השתתפות של 200 איש, בסעודה עצמה יש לאפשר שתי קפסולות בלבד, של 20 איש מהמשפחה הגרעינית - לכל צד.

במהלך הישיבה, בעקבות הפרסומים ב'כיכר השבת', דרעי עצר את דבריו וביקש מהשרים להדליף בצורה מדויקת.

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ יעקב אשר, אמר לחברי הקבינט כי "אסור להחיל שום סגר דיפרנציאלי בלי תכנית סיוע זמינה ומתוקצבת, שתכלול פיצוי לכל מי שפרנסתו תיפגע; תגבור תח"צ בין רשויות אדומות; הסדרת אישורי יציאה למקומות עבודה ושיתוף הרשות המקומית בקביעת ההגבלות בהתאם למצב בשטח. אסור שנשכח לרגע שגם בערים האדומות ישנם בני אדם וחייבים לדאוג להם".

מרבית הערים האדומות שיוצגו על ידי גמזו לקבינט הקורונה - חרדיות: מודיעין עילית, בני ברק, רכסים, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, קריית מלאכי ושכונות בירושלים, בעוד יתר הערים האדומות, החילוניות, יצאו מהרשימה.

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי הציג לפני הדיון בקבינט הקורונה הצעה להרחיב את "מעגל החיים היהודי", ולאפשר קיום מינימלי של אירועים דתיים במסגרת של ריחוק חברתי ושמירה על כללי הבריאות.

דרעי מציע להפריד בין אירועים הכוללים ישיבה משותפת ואכילה לבין אירועים המתקיימים בשטח פתוח ללא אכילה וישיבה משותפת.

כך, חופה ולוויות יוכלו להתקיים במתכונת של 200 משתתפים בקפסולות של 20 בני אדם בעוד סעודות חתונה, ברית ובר ובת המצווה במתכונת של 40 בני אדם בשתי קפסולות של 20 בני אדם.

בנוסף, להחריג את קיום התפילות בכותל המערבי בדומה להמלצות היועץ המשפטי לממשלה לקיום הפגנות בשטח פתוח, בהתקהלות מותרת של עד 2,000 איש בקפסולות של 20 אנשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר