ב'הקפות' של המקובל

השופט: "בלי לומר מילה, השוטרים השכיבו אותו על הרצפה"

חשודים בהפרת הנחיות - השתתפות ב'הקפות שניות' המוניות - שוחררו ממעצרם, כאשר השופט דוחה את בקשות המשטרה ומותח עליה ביקורת חריפה, אחרי שצפה בתיעוד המקומם הזה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המעצר המדובר (צילום: א. כהן, 'מחאות החרדים הקיצונים')

שוחררו ממעצרם שלושה חרדים שנעצרו במוצאי שמחת תורה האחרון, בחשד להתקהלות אסורה והתפרעות מול שוטרים שבאו לאכוף את הנחיות הקורונה, ב'הקפות שניות' שנערכו בבית המדרש 'תורת חכם' של המקובל הגרי"מ מורגנשטרן בירושלים.

בכך דחה בית המשפט את בקשת המשטרה להאריך את מעצר החשודים בארבעה ימים, תוך שהוא מותח ביקורת נוקבת על התנהגות השוטרים ורומז כי שיקרו - לפחות באשר לנסיבות אחד המעצרים.

וכך כותב שופט בית משפט השלום בירושלים אילן סלע: "באשר לי.נ.א. (אחד העצורים), לגביו נטען כי הוא נשכב בכניסה למבנה, סירב להתפנות ונעצר: הסרטון שהוצג לי מציג תמונת מצב אחרת לחלוטין".

מתברר, כי החרדי בן ה-25 נצפה כאשר "הוא יוצא מבניין סמוך - לא אותו בניין אליו ביקשו השוטרים להיכנס - ומיד כשהשוטרים מבחינים בו, ומבלי לומר לו מילה, הם אוחזים בו ומפילים אותו אל הקרקע", כותב השופט.

"לא נאמר לו כי הוא מעוכב ולא נאמר לו כי הוא עצור, בטרם השתלטו עליו השוטרים", מוסיף בית המשפט, וקובע: "לייחס לו את השכיבה בכניסה למבנה, כאשר השוטרים הם אלה שהשכיבו אותו על הרצפה, הוא מעשה בלתי ראוי".

מעצר נוסף באזור בית הכנסת (צילום: קבוצת 'מחאות החרדים הקיצונים')

עוד כותב השופט: "כך או כך, אין מחלוקת כי החקירה בעניינו הסתיימה. הטענה (של המשטרה. ח.ג.) כי כל פעולות החקירה מיוחסות לכל המשיבים ביחד, היא טענה שלא ניתן לקבלה; לא עוצרים אנשים 'ביחד', לא מייחסים עבירות לאנשים 'ביחד' ולא דנים אנשים 'ביחד' כאשר אין כל תשתית לקשור אותם האחד לשני".

בשל כך דחה בית המשפט על הסף את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו, והורה על שחרורו באופן מיידי, כמו גם על שחרור שני החרדים הנוספים, שאחד מהם - לטענת המשטרה - זרק כיסא לכיוון שוטר במהלך המהומה במקום.

יצוין, כי את העצורים ייצג בהצלחה עו"ד מנחם שטאובר, ומי שפעל וסייע להם רבות, כמו במקרים אחרים, הוא העסקן הרב שמעון שישא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר