"מסריח משנאת חרדים" • חשיפה

ברגע האחרון: רוב השכונות החרדיות בי-ם הפכו ל"אדומות"

גמזו שינה ברגע האחרון את הקריטריונים לצבעי הרמזור בתכניתו, והציב כך את רוב התושבים החרדים בי-ם מאחורי גדרות, בסגר שיוארך בקרוב • וגם: סגר מלא על ב"ב, ביתר, מודיעין עילית ואלעד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
סגר בירושלים. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: רוב השכונות החרדיות בעיר ירושלים נצבעו ביממה האחרונה בצבע אדום, בתוכנית הרמזור של פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו. בתוך כך, גם רשימת השכונות האדומות בבית שמש נחשפת, וכן העובדה כי בני ברק כולה צפויה להישאר תחת סגר.

ל'כיכר השבת' נודע, כי גמזו הודיע לפני מספר שעות לעיריית ירושלים, כי החליט לשנות את ההגדרות של צבעי הרמזור, בכך שאחוזי התחלואה ישוקללו לפי ממוצע שבועי, מה שכאמור צבע את רוב השכונות החרדיות בירושלים ב'אדום'.

במסמך פנימי ורשמי של משרד הבריאות, שהגיע ל'כיכר השבת', נכתב כך: "התחלואה הגבוהה בעיר ממוקדת בחמישה רובעים - בחלקם מעט מעל הממוצע ובחלקם הרבה יותר (פי 3 עד 5 בשיעור החולים לעומת השיעור הארצי ושיעור חיוביים גבוה)".

וההמלצה של משרד הבריאות, כאמור: "סגר על מרבית חלקי חמשת הרובעים (לפי הפירוט מטה)".

רשימת השכונות עליהן ממליץ גמזו להטיל סגר נוסף, ונחשפת כעת ב'כיכר השבת': רמת שלמה, רמת אשכול, רמות אלון, נווה אורות, רמות פולין, רמות א, רמות ב, רמות ג, גבעת שאול, רוממה עילית, מטרסדורף, קרית צאנז, קרית בעלזא, רוממה, מקור ברוך, סנהדריה, עזרת תורה, מחניים, תל ארזה, שיכון חב"ד, מעלות דפנה, גבעת המבתר, ארזי הבירה ושמואל הנביא.

גורם חרדי בכיר בירושלים אומר הערב ל'כיכר השבת': "אם הנציגות החרדית לא יודעת להילחם על המינימום, אין לה זכות קיום. תושבי ירושלים נלחמו במגיפה וניצחו, ובתמורה מקבלים עונש - שהמטרה היחידה שלו היא תקשורתית: לתת את לטרת הבשר לעדר הזאבים התקשורתי".

"זה הזמן של כל הנציגים החרדים להילחם כתף אל כתף נגד ההחלטה ההזויה והמקוממת, שמסריחה משנאת חרדים. אחרת - שיילכו הביתה", מסיים הגורם הבכיר בזעם.

גמזו מבקש את סליחת החרדים, לפני מספר שבועות (צילום: משרד הבריאות)

עוד נודע ל'כיכר השבת' ‏כי על בני ברק כתב גמזו כי "התחלואה מפושטת וגבוהה בכל העיר (שיעורי תחלואה גבוהים - פי 2 עד פי 5 מהשיעור בארץ; שיעורי חיוביים גבוהים)", ועל כן: "ה‏המלצה: סגר על כל העיר, עם אפשרות להחרגה של שכונת הלל".

כמו כן, פרויקטור הקורונה ממליץ להטיל סגר רק על שכונות מסוימות בבית שמש, ולא על העיר כולה.

במסמך המסכם מוסבר, כי "סטטוס התחלואה בעיר מורכב: ישנם אזורים עם תחלואה גבוהה (שיעורי תחלואה גבוהים פי 2 ופי 3 מהשיעור בארץ ושיעור חיוביים גבוה) וישנם אזורים בעלי תחלואה דומה לממוצע ואף נמוכה ממנו".

המלצת גמזו לסגר בעיר, היא בשכונות הבאות: רמת לח''י, קנה הבושם, פסגת השבע, נווה ספיר, נחלה ומנוחה. רמת בית שמש א ויצחק בן צבי, חיים וייצמן ורמת בית שמש ג.

ערים חרדיות אחרות: ביתר עילית, מודיעין עילית, אלעד ורכסים יהיו תחת סגר מלא, לפי המלצת גמזו. בקרית מלאכי מוצעת אפשרות לסגר כללי, אך גם לצמצמו לשכונות בן גוריון, המ"ג והנרקיסים, בהן התחלואה גבוהה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר