פרסום ראשון

בעקבות פתיחת הת"תים: מתווה הישיבות קטנות - פוצץ

בעקבות החלטת מרן הגר"ח, על פתיחת הת"תים בניגוד להנחיות, גורמי מקצוע שגיבשו מתווה שיאפשר את פתיחת הישיבות הקטנות - פיצצו המתווה שהיה מאפשר פתיחה (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: ברוך יערי)

פתיחת תלמודי התורה בהוראת גדולי ישראל, מעוררת דרמה בשעה האחרונה (מוצ"ש), בקרב מקבלי ההחלטות בממשלה.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי בימים האחרונים גובש מתווה שהיה עשוי לפתוח את רוב הישיבות הקטנות החרדיות, אך פתיחת תלמודי התורה בלמה את קידום מתווה הישיבות קטנות.

בסוף השבוע האחרון ישבו עסקנים בכירים מהמגזר החרדי לצד אנשי המקצוע ממשרד הבריאות והמל"ל לפתח מתווה שיאפשר את פתיחתן של הישיבות הקטנות.

המתווה קבע בין היתר כי ישיבות קטנות בהן יש פנימייה, יוכלו לפתוח בתנאי שהתלמידים יבצעו בדיקה ולא יצאו ממתחם הישיבה למשך חודש שלם. במצב שכזה, גם אם תהיה הדבקה, הרי שהבחור ידביק את חבריו הסגורים בישיבה שם הם יעבירו את ימי הבידוד מבלי להדביק את משפחותיהם.

אלא שמרבית הישיבות הקטנות הן ללא פנימייה, בשל כך הגיעו הצדדים להסכמה שהיא לא פחות מדרמטית, לפיה ישיבות קטנות ללא פנימייה יקבלו מבנה למשך התקופה הקרובה במבנים עירוניים ובמלוניות במימון המדינה, שם ישכנו את התלמידים.

מספר עסקנים נכנסו ביום חמישי בערב למעונו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שאישר את המתווה, אך קבע כי ישיבות קטנות ללא פנימייה לא יפתחו לעת עתה.

ל'כיכר השבת' נודע כי הייתה הבנה בשיחות שהתקיימו השבוע עם המפלגות החרדיות, לפיה בתמורה לפתיחת הישיבות הקטנות, גני הילדים והישיבות הגדולות ייפתחו במסגרת מתווה מוסכם גם בערים האדומות, לצד זאת, הבינו הצדדים שתלמודי התורה בערים אלו לא ייפתחו עד לפתיחתן של כלל המוסדות ברחבי הארץ.

הערב (מוצ"ש) הודיעה ההנהגה החרדית על פיצוץ בשיחות, ופתיחת תלמודי התורה בניגוד להנחיות, מה שגרם אף לפיצוץ מתווה הישיבות קטנות, והשהייתו עד להודעה חדשה.

הפיצוץ בין הצדדים, הוביל להחלטה של מספר ישיבות קטנות ללא פנימייה לפתוח כבר מחר את הישיבות בניגוד להנחיות, כמו רשת עטרת שלמה בראשות הגרש"ב סורוצקין וישיבות נוספות. נציין כי מדובר בהוראה רשמית של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לפיה יש לפתוח כבר מחר את הישיבות קטנות.

גורם בכיר אמר ל'כיכר השבת': "ישנה תחושה שהחרדים באים למו"מ לא בצורה ישרה ופוצצו את הכל, זאת בזמן שהממשלה באה לקראתם, והמדינה הסכימה להכניס את היד עמוק לכיס כדי לפתוח את הישיבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר