המאבק נגד ה'קורונה'

ניו יורק: צו נגד חתונת סאטמר ואיומים על מנהלי החיידרים

מושל ניו יורק הוציא צו נגד חתונת נגד הרבי מהרי"י מסאטמר, בטענה כי יש צפי להשתתפות אלפים • בחסידות, טוענים שמדובר בשקר גס • בנוסף, נשלחו מכתבי אזהרה חריפים למנהלי החיידרים (חרדי)

שימי שפר | כיכר השבת |
הפגנה בניו יורק. ארכיון (צילום: ארי ק.)

סערה בקרב חסידי סאטמר בארה"ב לאחר שמושל ניו יורק, חתם על צו האוסר לקיים את שמחת החתונה לנכד האדמו"ר מסאטמר (מהרי"י) שאמורה להתקיים מחר, יום שני.

מדובר בשמחת החתונה לנכד הרבי, בן לבנו הרה"צ רבי חיים צבי טייטלבוים, אב"ד סאטמר י-ם, עם בת הרה"צ רבי נחמן כהנא, ר"מ בישיבת ויז'ניץ, ובנו של האדמו"ר מספינקא.

לדברי מושל העיר ניו יורק, לאחר שקיבל מידע כי בחתונה צפויים להשתתף כ-10,000 חסידים, הוחלט יחד עם הרשויות להוציא צו האוסר לקיים את האירוע.

בתגובה להאשמות הקשות טוענים בחסידות כי מדובר בדברי הבל ובשקר גס, לאחר שמלכתחילה החתונה תוכננה להתקיים במתכונת מצומצמת יותר, כפי שנקבע על ידי האדמו"ר כבר לפני חצי שנה, וכי סעודת החתונה תוכננה לבני המשפחה ולמחותנים בלבד.

סדרי החתונה בסאטמר

עוד טוענים בסאטמר כי האירוע תוכנן להתקיים מחוץ לאזורים האדומים בוויליאמסבורג, וכי התוכניות נעשו בשיתוף פעולה צמוד של גורמי הרפואה והרשויות.

יצויין כי בנוסף לצו שהוצא נגד סאטמר, החליטו הרשויות בניו יורק לאסור קיום לימודים בתלמודי תורה, ובמהלך סוף השבוע אף נשלחו מכתבי אזהרה למנהלי המוסדות שכוללים איום במאסר במידה והלימודים יתקיימו.

מי שקיבל מכתב אזהרה, בין היתר, הוא מנהל ת"ת צאנז קלויזנבורג, שיחד עם כולם ממתינים להכרעת האדמו"רים והרבנים בשאלה האם וכיצד לקיים את הלימודים.

מודעת ההכחשה בסאטמר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר