בתשובה לטענות החרדים

'מגן ישראל' מתגוננים: "לא נעשה שינוי בשכונות החרדיות"

לאחר ההאשמות המבוססות כנגד 'מגן ישראל', בראשותו של פרופ' גמזו, כי החליטו לשנות ההגדרות של השכונות החרדיות לאדום ברגע האחרון - רק היום, הם החליטו להגיב על הטענה - והכחישו (ארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
סגר בבני ברק (צילום: Miriam Alster/Flash90)

רגע לפני ההודעה על הסרת המגבלות ברוב ערי ישראל, ביום חמישי שעבר, נודע ל'כיכר השבת', כי ב'מגן ישראל' שינו את ההגדרות של צבעי הרמזור, רק כעת (ראשון), בחרו במגן ישראל להכחיש וטוענים כי השיקול היה מקצועי.

כזכור, ל'כיכר השבת' נודע לראשונה ביום חמישי, כי גמזו הודיע לעיריית ירושלים, כי החליט לשנות את ההגדרות של צבעי הרמזור, בכך שאחוזי התחלואה ישוקללו לפי ממוצע שבועי, מה שכאמור צבע את רוב השכונות החרדיות בירושלים ב'אדום'.

כעת מבהירים ב'מגן ישראל', ש"בניגוד לפרסומים לפיהם בוצעו כביכול שינויים והתאמות במודל הרמזור בכדי להגדיר שכונות בירושלים כאדומות - לא היו דברים מעולם".

לדבריהם, "הקריטריונים לזיהוי תחלואה חריפה הוצגו ואושרו בקבינט והם: א. היות היישוב אדום ע"פ ציון הרמזור בעת ההחלטה וגבוה מניקוד 7.5".

"ב. רצף בן 5 ימים לאחור בהם היישוב נמצא בדירוג 8 ע"פ מודל הרמזור וזאת מתוך מטרה לבחון את יציבות התחלואה באיזור"

"ג. מספר מאומתים חדשים ביום הגבוה מ-0.5 אחוז מסך כל המאומתים בישראל".

"להלן פירוט השכונות וציוניהן", מסבירים ב'מגן ישראל', ומסבירים את הציונים, "רובע 4 בו מצויה שכונת רמת שלמה – נמצא בציון רמזור אדום הגבוה מ-8 החל מ-4.9 ועד 17.10".

"רובע 5 בו מצויות השכונות רמת אשכול ומעלות-דפנה – נמצא בציון רמזור אדום הגבוה מ-8 החל מ-8.9 ועד 16.10. רק ביומיים האחרונים הציון ירד מתחת ל-8".

ה'כתר' על אלעד; פקקי ענק ביציאה מהעיר (צילום: יניב מאירי)

"רובע 9 בו נמצאת שכונת מטרסדורף - נמצא בציון רמזור אדום הגבוה מ-8 החל מ-5.9 ועד היום. כאמור, לא נעשו כל שינויים במדדי הרמזור".

"כמו כן, מוסיפים במגן ישראל, "בהתאם לנוהל אזורים מוגבלים התקיימה היוועצות עם הרשות המקומית בכדי לדייק את המיקוד בשכונות הרלוונטיות וההחלטה היא פועל יוצא של היוועצות זו".

יצוין, כי בשל החלטת 'מגן ישראל', לסמן שכונות וערים חרדיות באדום, היום, נרשמו פקקים בערים החרדיות ותושבים כמעט ולא יכלו לצאת מהערים. בשכונת רמת שלמה בירושלים, בשעה זו יש תסיסה של הציבור, והם יצאו למחאה בגין סימון השכונה באדום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר