"הבדיקות לא רלוונטיות"

הלימודים החלו, רוב הגננות עדיין לא נבדקו

למרות ההמלצה שכל הגננות תעבורנה בדיקות קורונה, בפועל, בשל לחץ הזמן, אלפי גננות לא נבדקו. הגננות עצמן טוענות כי הבדיקה לא רלוונטית ותקפותה קצרה במיוחד (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יותר מחצי מיליון ילדים עד גיל 6 חזרו אתמול (ראשון), ללימודים לאחר השלב הראשון ביציאה מהסגר, אך נראה כי ההנחיות שסוכם עליהן לא באמת יכולות להישמר. על פי נתונים שפרסם פורום הגנים הפרטיים, בשל תקופת ההיערכות הקצרה שניתנה לקראת החזרה למסגרות - רק כ-3,000 גננות וסייעות הספיקו לעבור בדיקות קורונה מתוך עשרות אלפי אנשי צוות.

למרות נתוני הבדיקות הנמוכים, לפי פורום הגנים הפרטיים כ-90 אחוז מתוך 10,000 מסגרות פרטיות כן נפתחו אתמול, ובעלי המעונות דיווחו על ירידה של בין 10 ל-20 אחוז בנוכחות בגנים, ככל הנראה של הורים שחששו לשלוח את ילדיהם למסגרות.

יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון, טענה ובהיגיון לא מבוטל כי ההמלצה לגננות להיבדק לקורונה אינה רלוונטית. לדבריה, "הבדיקות הן חלק מניסיון לכסות על מחדל פתיחת הגנים בלי להתייעץ עם הגננות בשטח ובמקום לפתוח בקבוצות קטנות בקפסולות. היום גננת תעשה בדיקה ותצא שלילית ושתי דקות אחר כך זה כבר לא תקף".

לדברי יו"ר פורום הגנים הפרטיים חנן דגן, אין אפשרות לפעול בגיל הרך על פי ההנחיות, "הממשלה שוב כשלה בבנייה נכונה של יציאה מהסגר ופתיחת מערכת החינוך. המלצות משרד הבריאות לחזרה לשגרה מנותקות מהמציאות - אי אפשר להנחות גננות לגיל הרך לעטות מסכות ולשמור מרחק של שני מטרים. לא נחליף לילדים טיטול עם מלקחיים, וילדים בגיל הזה חייבים את החיבוק והקרבה. מזה זמן רב אנחנו קוראים למשרד הבריאות לשבת איתנו, אנשי השטח, אך לצערי אין כל מענה או התייחסות".

עם פתיחת הלימודים אתמול בגני הילדים פרסם אמש משרד החינוך את נתוני התחלואה בקרב הילדים שחזרו למסגרות ובהם ילדים בני שלוש עד שש ותלמידי החינוך המיוחד. מהנתונים עולה כי מתוך 592,000 הילדים - 750 נמצאו חולים, מתוכם 192 ילדים חולים בחינוך המיוחד מתוך 121,294 תלמידים הבאים בשערי החינוך המיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר