פונה לחילונים. צפו

פינדרוס: "עמדת הרב קנייבסקי נולדה הרבה לפני הכנסת"

"לעצור את תקציב הישיבות בגלל עמדתו של הרב קנייבסקי, זאת שערורייה ממדרגה ראשונה": צפו בפינדרוס מנסה להסביר לחבריו החילונים את פתיחת המוסדות בניגוד להנחיות (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הסברו של פינדרוס (צילום: ערוץ כנסת)

דיונים סוערים התקיימו היום (שני) בכנסת, לאחר פתיחת חלק מתלמודי התורה והישיבות הקטנות, בעקבות ההוראה שיצאה ממעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

כך, לדוגמה, בוועדת החינוך של הכנסת ביקשו ח"כים לשלול תקציבים ממוסדות החינוך המפרים את הוראות הממשלה, ובתגובה ביקש יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס זכות דיבור לשלוש דקות כדי להסביר את עמדת הגר"ח, שהוא נמנה על מקורביו.

"יש בתפיסה הדתית-חרדית עמדה מאוד ברורה", פתח פינדרוס בציטוט: "'אין מבטלין תינוקות של בית רבן אפילו לבניית בית המקדש'. יש דבר אחד שלא מבטלים, וזה לימוד תינוקות של בית רבן. אם אין מורה שילמד, האבא צריך ללמד, בתקופת העוצר, ישבתי עם הבן שלי כל יום, ללמוד כמו שצריך, להתפלל בבוקר ולברך. כך צריך. ללמוד זו המצווה הבסיסית שלנו".

פינדרוס הוסיף להבהיר את עמדת מרן שר התורה: "אמר הרב קנייבסקי בתחילת הגל, תמצאו פתרונות איך הילדים ימשיכו ללמוד תורה. ישבו מול גורמי הבריאות, היו אמורים להתחיל כבר בראשון שעבר ללמד את הילדים, ניהלו דיאלוג גם מול פיקוד העוךף, במשך שבוע ביקשו 'תנו לנו שבוע ימים להגיע להסכמה', במשך שבוע שמרו על ההנחיות ולא פתחו את המוסדות".

"בסופו של דבר הגיעו להבנה", טען פינדרוס, "שמסיבות פוליטיות ילמדו בקבוצות של 10-10 או 13, מפוזרים בתוך מבנים. ההוראה של הרב הייתה, שהמצווה של לימוד התורה תימשך. הרב ביקש 'תמצאו פתרונות מקצועיים', אבל לא ניסה לומר לנו מה הפתרון המקצועי".

לדברי הח"כ מ'דגל', "יש מקומות מסוימים שבגלל חוסר ההסמכה הזה, פתחו בתי ספר. הם עשו טעות. צריכים למצוא פתרונות לקבוצות קטנות ללמוד. העמדה הזו של הרב לא תתבטל - לא בקורונה ולא בשום מצב אחר. היא עמדה הלכתית וותיקה, הרבה לפני שכנסת ישראל נולדה".

"יושבים חברי בועדת הכספים ואומרים לא לתקצב ישיבות בגלל עמדתו של הרב; זאת שערורייה שאין כדוגמתה. הישיבות עוד לא נפתחו. לעצור את תקציב הישיבות זאת שערורייה ממדרגה ראשונה", סיים יצחק פינדרוס.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר