'רחוקים מ'חיסון עדר''

הסקר הסרולוגי: 1 מכל 11 בני ברקים פיתח נוגדנים לקורונה

משרד הבריאות פרסם אחר הצהרים את תוצאות הסקר הסרולוגי שנערך בעיר בני ברק, ממנו עולה כי כמעט עשירית מהתושבים פיתחו נוגדנים לנגיף הקורונה; "זה רחוק מחיסון עדר" (אקטואליה, חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בני ברק. אילוסטרציה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

משרד הבריאות פרסם לפני זמן קצר (שני) את תוצאות הסקר הסרולוגי שנערך בבני ברק, וממנו עולה כי כמעט עשירית מהתושבים פיתחו נוגדנים לנגיף הקורונה.

נתוני הסקר הסרולוגי נאספו במשך חודשים ארוכים, והשתתפו בו 8,637 תושבים, באמצעות עריכת שתי בדיקות: בדיקת דם לגילוי נוגדנים לקורונה ובדיקת קורונה.

מתברר, כאמור, כי אחד מכל 11 תושבים בבני ברק, בכלל הגילאים, פיתח נוגדנים לנגיף. מקרב תושבי העיר הצעירים - לפחות 14 אחוזים נדבקו בו עד כה.

בחלוקה לתקופות: כ-14% מתושבי העיר פיתחו נוגדנים לקורונה בחודש אוגוסט - שיאו של הגל השני, אך בבדיקת הממוצע של כל תקופת המדגם (החודשים יוני עד אוגוסט) עולה, כי רק 9% מתושבי העיר פיתחו נוגדנים.

לצד זאת קובעים החוקרים, בהתאם לממצאים, כי "ישנו מרחק רב מ'חסינות עדר' - אפילו בבני ברק בה הייתה תחלואה נרחבת".

עובדה מעניינת נוספת, הנחשפת לראשונה במדגם, היא שחלק מהאנשים שנדבקים בקורונה כלל לא מפתחים לו נוגדנים.

בדיקות סרולוגיות בבית משפחה בב"ב (באדיבות 'כאן 11')

עוד מתברר, כי בגופו של גבר ישנו סיכוי גבוה פי שניים להימצאות נוגדנים, מאשר אצל הנשים. 12.1% מהגברים היו עם נוגדנים בעוד אצל הנשים 6.2% בלבד נמצאו כאלה.

אלוף (במיל.) מיקי אדלשטיין, הפועל כיום במשר הבריאות, הסביר כי דווקא בני ברק נבחרה כדי לערוך בה את הסקר הסרולוגי, משום שהיא היתה העיר הראשונה שספגה באופן קשה את מכת הנגיף, וכן בשל המשפחות ברוכות הילדים המתגוררים בה.

"לא חיפשנו חרדים למחקר הזה, כי הם חרדים", שבו והדגישו עורכי המחקר של מכון גרטנר ומשרד הבריאות, "אלא בשל הנתונים היבשים של בני ברק, שהתאימו לנו לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה".

צפו בווידאו

עיקר ממצאי הסקר הסרולוגי
(צילום: לע"מ)
(צילום: לע"מ)
(צילום: לע"מ)
(צילום: לע"מ)
(צילום: לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר