יומן היסטורי • צפו

נציג 'כיכר' לאבו דאבי מדווח • פרק 1 במסע

"הם מתנצלים שאנו מלווים רק בניידות מסוג מרצדס הפשוטים ביותר באבו דאבי. פה, שוטר יכול גם לנסוע על ניידת למבורגיני או פורשה", נציג 'כיכר' בתיעוד מיוחד • צפו בהיסטוריה (עולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מהמסע לאבו דאבי (צילום: חו"ל מהודר)

כלי התקשורת המרכזיים בישראל ומנהלי משרדי הנסיעות הגדולים, יצאו היום (שני), לבקר באיחוד האמירויות, נציג 'כיכר השבת' בטיסה, הוא דודי רובינשטיין, מנכ"ל 'חו"ל מהודר', שיעביר יומן מהמסע ההיסטורי, כאן ב'כיכר השבת'.

מי שארגנה את הטיסה היא חברת 'ממן אוויאשן' שזכו לייצג את חברת 'איתיחאד' מאבו דאבי בישראל. מכיוון שהמטוס הגיע להביא משלחת של איחוד האמירויות ל'הסכם אברהם' - למשך יומיים, המטוס יצא עם כלי התקשורת ויחזור בחזרה ביום רביעי.

הטיסה

תוך כדי שאני אוכל את מנת המטוסים 'גלאט', שהגיעה מאמסטרדם, אני משפשף את העיניים ומנסה לקלוט את גודל הרגע ההיסטורי.

אני נמצא מעל סעודיה במטוס של חברת אתיאחד, בטיסת נוסעים ראשונה ישירה מנתב"ג לאבו דאבי. אם תרעננו מעט את הזיכרון, לפני כחודש כל הסיפור הזה היה בגדר פנטזיה, חלום מתוק.. מתברר שאפשר אחרת, שאפשר לחיות בשלום ובשגשוג.

איתי במטוס נמצאים עיתונאי תיירות, מנהלי משרדי נסיעות גדולים והצוות של 'איתיאחד', כל הזמן סביבנו עם אוכל, שתיה, מתנות ושלל פינוקים.

מתפנק במטוס

מרגע שייפתח הסכר וכל ישראלי יוכל לטוס לאמירויות , התחרות על ליבו של התייר תהיה מאסיבית.

גם אתיאחד מאבו דאבי, גם אמירטס מדובאי, גם הישראליות אלעל וישראייר שכבר צבעה מטוס בהתאם, גם 'לואו קוסט' מקומי, כמו פליי דובאי.

'איתיאחד', יחד עם הנציגים בארץ 'ממן אוויאיישן' לא בזבזו זמן, שלחו לכאן את המטוס החדיש והמתקדם ביותר 787-10 לקחת אותנו לסיור התרשמות . מה שבטוח שכולנו רק נהנה מכל הטוב הזה שהולך להיפתח לנו.

הנחיתה

שדה התעופה של אבו דאבי, הכל מסודר מאורגן מצוחצח - 'עד אימה', הכי רחוק שאפשר מתיאור של בזאר ים תיכוני.

מנהל השדה ונציגי 'איתיאחד' מחכים לבואנו. אנחנו עוברים בדיקת קורונה מהירה ויעילה, הלוואי כבר בנתב"ג! ככה פותחים את ענף התיירות.

החיטוי בשדה התעופה

מרגע זה עד החזרה לארץ נהיה בקפסולה סגורה. עפ"י תקנות הקורונה באבו דאבי, תקנות שנוקשות מדובאי, מי שמגיע ממדינה אדומה עושה בדיקת מטוש בשדה ונשאר במלון 14 יום.

מי שמגיע מאזור ירוק כמו דובאי מספיק טסט ותוצאה שלילית. מכיוון שהגענו מישראל האדומה, נסייר רק בתוך האוטובוס, בשאר הזמן נישאר בתוך המלון.

הסיור באבו דאבי

המדריכה מתנצלת שאת השיירה שלנו, מלווים רק ניידות מסוג מרצדס E400 הפשוטים ביותר באבו דאבי. שוטר יכול גם לנסוע על ניידת למבורגיני או פורשה.. ברוכים הבאים לאבו דאבי באיחוד האמירויות הערבי .

אבו דאבי היא האמירות הראשית מבחינת השלטון משרדי ממשלה והיא בתחרות מתמדת עם דובאי האמירות המסחרית ומרכז הבילוי.

עושר הבנייה הארכיטקטורה הגרנדיוזיות הוא בלתי ניתן להכלה. אתה מקבל פה מנהטן באמצע המדבר מנוהלת ע"י משפחת שייחים והכל נוצץ ומסודר.

הסתכלתי מהאוטובוס על נק' שמאד עניינה אותי משמעת הקורונה. לא היה אחד שהסתובב עם מסיכת סנטר.. כעת ברור לי איך מדינה שקיבלה את העצמאות רק בשנות השישים מגיעה להישגים שכאלה .

עברנו ליד המסגד המפואר והגדול ביותר, רק השנדליר המרכזי עלה יותר משמונה מיליון דולר, שנקבל מושגים לאן נגיע ומה נראה.

מסגד באבו דאבי

אני בינתיים פורש למנחה מעריב ודף היומי במרחב הפתוח עד 20 איש. איך בלגן הקורונה מהארץ רודף אותי עד פה...

עם עופר ריינהרדט מנכ"ל ממן אוויאשן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר