צפו בגירסאות

המעצר הברוטאלי של החרדית: מי הצודק?

בתיעוד שפורסם היום, נראית אישה חרדית שנעצרה ונאזקה על ידי המשטרה. לטענתה, היא לא דוברת עברית • המשטרה, שלחה בתגובה תיעוד הסותר את דבריה של האישה (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האישה היום, אחר הצהריים (צילום: כיכר השבת)

לאחר המקרה שקרה באסרו חג האחרון, אחר הצהריים (שני), נרשמה התנגשות בין משטרה לאישה חרדית, הטוענת כי היא אינה דוברת עברית, המשטרה לעומת זאת, מפרסמת תיעוד שונה

על פי עדות עדי הראיה במקום ההתרחשות - הנמצא בסמיכות לשוק מחנה יהודה בירושלים, מדובר באישה חרדית הדוברת אנגלית שפת אם ומדברת בקושי עברית.

האישה הלכה בסמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים והתנגדה למעצר - כי לא הבינה את כוונת השוטרים. השוטרת הזעיקה כוחות תגבור ולבסוף, מספר ניידות שהגיעו למקום הכניסו אותה בכוח אל ניידת המשטרה, כל זאת כשמסביב עוברי האורח מצלמים את האירוע.

בתיעוד המעצר נראית האישה נאזקת תוך שהיא נאבקת בשוטרות האוזקות אותה. על פי עוברי אורח ששוחחו עם 'כיכר השבת', "האישה הלכה כשהמסיכה הייתה על פניה, אך לא כפי ההנחיות המדויקות".

עוברי אורח העידו כי האישה מהרגע הראשון לא הצליחה לתקשר עם השוטרים בשל כך שאינה דוברת עברית. השוטרת אמרה לה: "אנחנו ישראל, פה מדברים רק עברית". האישה שלא הצליחה להזדהות בפני השוטרת נלקחה למעצר.

במשטרת ישראל מספרים סיפור אחר לגמרי וזו לשון התגובה: "במהלך פעילות לאכיפת ההנחיות בשוק מחנה יהודה הבחינו השוטרות בשלוש צעירות אשר לא עטו מסכה כנדרש".

הסרטון של המשטרה

"למרות שהשוטרות ביקשו מהן להזדהות, הן סרבו ואף אחת החשודות החלה לדבר איתן באנגלית מתוך ניסיון להכשיל אותן בתפקידן וזאת למרות שהשוטרות שמעו אותן משוחחות בעברית".

כפי שנראה בסרטון המצורף בבירור החשודה המרכזית סרבה בתוקף לעטות מסכה על פי החוק ואף סרבה להזדהות. לאחר שסרבה לעיכוב, ניסתה לנשוך את הקצינה ומשכה בשער אחת השוטרות נאלצו השוטרות לעצור אותה לחקירה בתחנה שם נחקרה בעברית מלאה מבלי לבקש להחקר באנגלית למרות שמול השוטרות בשטח פעלה כמי שלא מבינה את בקשתן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר