דיון סוער

מפתיע: ח"כ חרדי נגד סיפוח השטח לאלעד

במתחם המכונה 'סירקין הקטנה' אישרו בנייה למגזר החרדי, אך ראש העיר פתח תקווה סירב לכך. בתגובה, הוחלט לספח את השטח לעיר אלעד, אך גם ח"כ חרדי הביע התנגדות (ארץ)

(צילום: מתוך הזום)

במהלך דיון חירום שנערך היום (שלישי) בוועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת על העברת שטחים חקלאיים צמוד לפתח תקווה לבניה עבור העיר אלעד הרחוקה, נרשם עימות בין ראש העיר ישראל פרוש לח"כ אליהו ברוכי.

רפי אלמליח, נציג משרד הפנים מטעם הועדה הגיאוגרפית חשף בוועדה כי מאחר והשטח סומן ויועד לבניית 4000 יחידות דיור עבור המגזר באופן חפוז לאור משבר הדיור, אף אחד לא מעוניין לקבל את השטח הזה אליו ואף אחד לא מוכן לקלוט חרדים חוץ מהעיר אלעד ולכן מחוסר ברירה השטח עבר אל העיר אלעד.

בדבריו רמז נציג משרד הפנים להתנגדותה של העיר פתח תקווה לקלוט את השטח לשכונה חרדית חדשה בתחומה.

יצוין כי הדברים תואמים לדברים שאמר ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג בוועדה. לדבריו, "לא נכון לקחת שטח ולייעד את כולו למגזר מסוים. גם בסירקין הגדולה השטח מיועד לכל האוכלוסייה ומי שירצה לגור שם שיגור".

חבר הכנסת מדגל התורה אליהו ברוכי שהשתתף בדיון ציין כי אסור כרגע לבנות בשטח החקלאי עבור אף אחד מאחר שמצב תשתיות התחבורה באזור בקריסה, שתחמיר עם התחלת הבניה העצומה על שטח מחנה סירקין המתפנה.

לדבריו יש פתרונות בניה רחבים שסמוכים לעיר אלעד וצריך למצות אותם, וכל עוד לא נפתרו בעיות התנועה הקשות של האיזור שיחמירו לאין שיעור עם הבניה הצפויה בשטח מחנה סירקין, אסור להוסיף ולהעמיס על תשתיות האיזור הקורסות בלי חשיבה ובלי תיכנון מספיק.

ראש העיר אלעד ישראל פרוש שהופתע מעמדת עמיתו למפלגה ענה לו בתגובה: "עשית פאשלה היום (בהתנגדות), נדבר על זה אחר כך. אם הייתי הסגן של רמי (גרינברג) גם אני הייתי מתנגד ככה. רמי (גרינברג) יודע להציק".

ברוכי ענה לו בתגובה: "לא אמרתי לא להעביר לאלעד. אני נגד בניה בשטח הזה לכולם. אמרתי שלא יבנו שם בכלל עד שייבחנו את כל נושא התשתיות תחבורה באזור הזה".

פרוש: "אם כבר בונים אז...." ברוכי: "לא. שלא ייבנו שם!!", פרוש: "אם כבר בונים אז שייתנו לחרדים כי יש להם פחות רכבים והעומס על התחבורה הוא פחות". ברוכי: "נו באמת אדוני ראש העיר. נו באמת. זאת אשליה".

לסיכום אמרה יו"ר הוועדה ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן): "יש כאן בעיה קשה בקבלת ההחלטות של ועדת הגבולות, וכל חברי הכנסת מכל הסיעות מאוחדים בדעה הזו, אנו קוראים לשר דרעי שלא לקבל את המלצת ועדת הגבולות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר