הסכם עם האמירויות

סגן השר עומאר סאעיף גובאש חתם על פטור מויזה, וצייץ: "כבוד"

במהלך מפגש הפסגה בנתב"ג בו נחתמו ארבעה הסכמים בין ישראל ואיחוד האמירויות, אחד החותמים היה סגן השר עומאר סאעיף גובאש, שהתראיין ל'כיכר'; "היה לי הכבוד", הוא צייץ (בעולם)

סגן השר ברגע החתימה (צילום: לע"מ)

מפגש פסגה טרילטרלי היסטורי התרחש אתמול (שלישי) בנמל התעופה בן גוריון בין ראש הממשלה בנימין לנתניהו למשלחת מאיחוד האמירויות ומשלחת אמריקנית.

במפגש הפסגה נחתמו ארבעה הסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות, כאשר מי שהופקד על אחת החתימות מצד איחוד האימרויות, היה סגן השר לענייני תרבות ודיפלומטיה ציבורית של איחוד האמירויות, עומאר סאעיף גובאש.

לאחר החתימה צייץ סגן השר בטוויטר: "היה לי הכבוד לחתום על הסכם הפטור מוויזה בין איחוד האמירויות הערביות וישראל".

במפגש הפסגה נחתמו ארבעה הסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות:

הראשון, הסכם בנושא הגנה על השקעות: הסכם בין ממשלת ישראל לממשלת איחוד האמירויות הערביות בדבר קידום והגנה על השקעות. חתמו: שר האוצר ישראל כץ ושר האוצר של איחוד האמירויות עובייד חומייד אלטאייר.

השני, מזכר הבנות בנושא מדע וטכנולוגיה: מזכר הבנות בין ממשלת ישראל לבין ממשלת איחוד האמירויות הערביות בדבר שיתוף פעולה בתחומי קידום ופיתוח של מדע וטכנולוגיה מתקדמת. חתמו: שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי ושר האוצר של איחוד האמירויות עובייד חומייד אלטאייר.

השלישי, הסכם בנושא התעופה: הסכם בין ממשלת מדינת ישראל לממשלת איחוד האמירויות הערביות בדבר שירותי אוויר בין שטחיהן ומעבר להם. חתמו: שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב ושר הכלכלה של איחוד האמירויות עבדאללה בן טוק אלמארי.

הראיון המלא של סגן השר ב'כיכר גלובל'

הרביעי, הסכם בנושא פטור מאשרות: הסכם בין ממשלת מדינת ישראל לממשלת איחוד האמירויות הערביות בדבר פטור הדדי מדרישות אשרה. חתמו: שר הפנים אריה מכלוף דרעי והיועץ מיוחד לשר החוץ בנושא תרבות ודיפלומטיה ציבורית עומר ע'ובאש אלמארי.

ארבעת ההסכמים מניחים את התשתית הבסיסית לקיום שיתופי פעולה עסקיים וביקורים הדדיים בין המדינות. בעתיד צפויים הסכמים נוספים במטרה לממש את הפוטנציאל הרב הקיים, לא רק בין המדינות, אלא באיזור כולו.

לפני כחודש, העניק סגן השר עומאר סאעיף גובאש ראיון מיוחד לתוכנית הבינלאומית של 'כיכר השבת', "כיכר גלובל", בהגשתו של הרב בנימין גולדשמידט, במהלכו חשף כיצד הכיר את העם היהודי, את החיבה הייחודית והמוזרה שלו, כבר כנער צעיר, לשירים באידיש, וכן את החברות המפתיעה עם רבה הראשי של מוסקבה, הטרגדיה הקשה שעבר במשפחתו והחיבור דווקא לנושא השואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר