מראשוני החסידים

אבל בפרמישלאן ובקרעטשניף: הרה"ח רבי חיים שטרנקוקר ז"ל

הרה"ח רבי חיים שטרנקוקר, מוותיקי חסידי קרעטשניף וספרא דדיינא בבית הדין הגדול בעיר תל אביב, נפטר היום אחרי תקופה של ייסורים קשים, בסופם אף נדבק בקורונה (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
המנוח ז"ל לצד הרבי מפרמישלאן (צילום: פרמישלאנייעס)

אבל כבד בחסידויות פרמישלאן וקרעטשניף עם היוודע פטירתו בשעה האחרונה של הרה"ח רבי חיים שמואל שטרנקוקר ז"ל, מחשובי חסידי קרעטשניף ופרמישלאן, ואביו של הגבאי של הרבי מפראמישלאן, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

המנוח היה תלמידו של הרבי הרה"ק רבי דוד משה מקרעטשניף זצוק"ל, והוא זכה להיות מוותיקי וראשוני החסידים שלמדו בישיבה שהקים הרבי מקרעטשניף זצוק"ל.

המנוח שימש בחייו כספרא דדיינא בבית הדין בתל אביב והוא אף זכה להסתופף ב'טישים' של הרבי מקרעטשניף ברחובות, ובשנים האחרונות גם בחצר חסידות פרמישלאן, שם היה מהיושבים ראשונה ב'טישים'

זכה המנוח שבצעירותו הוא למד יחד עם האדמו"ר יבלחט"א מקרעטשניף רחובות, ועם אחיו הרבי מקרעטשניף קרית גת שהסתלק לפני כשנה.

אחד מבני המשפחה מספר ל'כיכר השבת' כי רבי חיים שמואל ז"ל היה אדם שכולו תורה וחסידות, שאף זכה ללמוד בחברותא עם הרבי מביטשקוב בבית הכנסת הגדול בבני ברק, אדם ירא שמיים וחסיד אמיתי.

בתקופה האחרונה סבל המנוח מייסורים קשים ובשבועות האחרונים הוא אף נדבק בנגיף הקורונה, עד אשר השיב את נשמתו ליוצרה כאמור בשעה האחרונה.

בפטירתו הותיר אחריו משפחה לתפארת, עשרה ילדים, בהם את בנו הרה"ח רבי מיכל שטרנקוקר, משמשו וגבאו הוותיק של הרבי מפרמישלאן, ושאר הילדים שמהווים חלק בלתי נפרד מאנ"ש דחסידי פרמישלאן וקרעטשניף.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר