בדיון הסגור

דרעי זעק בקבינט: "מה עם הנפש של הילד?"

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, התבטא במהלך דיון קבינט הקורונה כי הוא מעריך שבישראל נדבקו למעלה ממיליון אזרחים: "למרות שהנתונים הרשמיים מדברים על 330 אלף" • הציטוטים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: Miriam Alster/Flash90)

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, התבטא אמש (רביעי) במהלך דיון קבינט הקורונה כי הוא מעריך שבישראל נדבקו למעלה ממיליון אזרחים: "למרות שהנתונים הרשמיים מדברים על 330 אלף".

לדבריו: "אני מבין את הזהירות בגלל היציאה המהירה מהגל הראשון. אבל הכל שונה הפעם. בגל הראשון לא הקמנו מערך לקטיעת שרשרת ההדבקה, בדיקות סקר, ידע רב אצל הרופאים והרופאות, לא הייתה לנו את תכנית הרמזור, לא הפעלנו את התכנית הכלכלית, הכל כעת שונה לגמרי".

"הפעם זה משהו אחר לגמרי", הסביר דרעי: "יש לנו הפעם תכנית רמזור, שרשרת קטיעת הדבקות וחייבים לחשוב לעומק על הסיכון. אני מניח שבישראל נדבקו למעלה ממיליון אנשים, למרות שהנתונים הרשמיים מדברים על 330 אלף אנשים.

"אנחנו צריכים לראות כמה מתים יש מהנגיף כשכל מת הוא עולם ומלואו. בכל שנה מתים בישראל 4500. האמצעים שיש לנו הפעם שונים ולכן צריכים לקחת זאת בחשבון ובעיקר לדעת לנהל סיכונים מבוקרים".

דרעי: "לא מבין: למה בלי מסכות?" • צפו

דרעי התייחס למשבר החינוך ואמר: "כששמו את יוסף בבור, שאל ראובן היכן והילד ואני אנא אני בא. אנחנו מאבדים את הילדים. הילדים מאבדים את החינוך, נקלעים למשברים קשים, לא פוגשים חברים, לא לומדים, אנחנו מאבדים דור שלם מבחינה חינוכית.

"אנחנו חייבים שמורים יראה אותם שעה ביום, אנחנו מפספסים דור שלם, בעיקר באזורי הפריפריה. מה הבעיה שמורים יקחו את הילדים לשעתיים בשטח הפתוח? החינוך הוא ערך עליון, מה עם הנפש של הילד? נעבור שלושה ארבע חודשים עד שהילדים ילמדו".

ראש המלל, מאיר בן שבת, סיכם את הישיבה ואמר שמציע לא לזוז מהמתווה ורמז שהציבור לא מקבל את המלצות הדרג הפוליטי. דרעי זעם: "אז אתה אומר שאנחנו מיותרים? אנחנו חושבים רק פוליטי ולא מקצועי? אם ככה אנחנו מיותרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר