הצהרה חריגה

ארה"ב: איראן ורוסיה מנסות להתערב בבחירות לנשיאות

ראש המודיעין הלאומי של ארה"ב ומנהל ה-FBI ערכו הלילה מסיבת עיתונאים חריגה בה חשפו כי איראן ורוסיה מנסות להתערב בבחירות לנשיאות: "לגרום לבלבול ולכאוס" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

שבועיים לבחירות לנשיאות ארה"ב: ג'ון רטקליף, ראש המודיעין הלאומי של ארה"ב, התבטא הלילה(חמישי) - במסיבת עיתונאים חריגה לצד ראש ה-FBI, כריס ריי - כי רוסיה ואיראן מנסות להתערב בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

לדבריו: "יש לנו אימות לכך כי מידע מסוים על בוחרים רשומים הושג על ידי איראן וגם על ידי רוסיה, בנפרד. ראינו כבר שאיראן שולחת מיילים מזויפים שנועדו להפחיד מצביעים, לגרום לתסיסה חברתית ולפגוע בנשיא דונלד טראמפ".

רטקליף הוסיף: "נתונים אלו יכולים לשמש גורמים זרים כדי לנסות ולהעביר מידע כוזב לבוחרים, ובכך הם מקווים לגרום לבלבול, לכאוס ולערעור הביטחון של הבוחרים בדמוקרטיה האמריקנית".

בתוך כך, לפי הסקרים בארה"ב, רוב אזרחי ארה"ב חושבים כי המועמד לנשיאות, ג'ו ביידן, יטפל טוב יותר במלחמה בנגיף הקורונה ואילו דונלד טראמפ יצליח אחרי הקורונה, לשפר את הכלכלה.

בעיתוי גרוע מבחינת הנשיא המכהן, הודיעו 48 מתוך 50 המדינות על עלייה בתחלואה ובתמותה בימים האחרונים כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה.

מרבית הסקרים צופים ניצחון של ג'ו ביידן, בפער יציב סביב 10%. סקר שערכה YouGov בשביל Yahoo מעלה כי לביידן יש בו יתרון ארצי של 11%, גדול ב-3% מיתרונו בשבוע שעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר