"לחפש עצות להמשיך לימודים"

ה'מועצת': 'הסכנה הרוחנית חמורה יותר מהסכנה הגשמית'

חברי מועצת גדולי התורה בארה"ב במכתב לציבור בעקבות הגזירה לסגור את מוסדות התורה, בקריאה להקפיד על ההנחיות אך במקביל להמשיך בלימוד התורה לילדים - "בלעדיהם אין זכות קיום" (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל באמריקה פרסמו מכתב לציבור בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, וההגבלות שהטילו הרשויות, כולל איסור על פתיחת תלמודי תורה לילדים.

במכתבם המיוחד, קוראים הרבנים לציבור להקפיד על ההנחיות ולא להתגרות בממשלה בקיום הפגנות ומחאות - ובמקביל, למצוא דרך להמשיך ללמד את ילדי תשב"ר את התורה הקדושה.

תחת הכותרת 'עת צרה ליעקב וממנה יוושע' כותבים חברי המועצת כי "ציבור החרדים לדבר ה' נמצאים במצב חמור ביותר, בכך שראשית נמצאים אנו בסכנה של התפשטות המחלה, ושנית, עומדות בפנינו הגזירה של צמצום הבאים לבתי הכנסת, וסגירת מוסדות התורה, בהם תלמודי התורה של תשב"ר, שעל הבל פיהם העולם קיים, ושבלעדיהם אין זכות קיום לעמינו".

"הנה פשוט שצריכים לחפש כל מיני עצות אפשריות להמשיך הלימודים, כי הסכנה הרוחנית היא חמורה יותר מהסכנה הגשמית".

מוסיפים הרבנים כי "עם כל זה, יש להשתדל בכל הכוחות לציית לחוקי הממשלה ולכללי שמירת הבריאות המומלצים ע"י הרופאים המומחים, וכל שכן שאין להתגרות למחאות ולהתפרעויות נגד הממשלה שגרמו לחילול ה' נורא".

לסיום מבקשים חברי המועצת כי בשעה זו מחובתנו להתפלל ולזעוק על צרה זו כמו על כל צרה שלא תבוא, ושנזכה במהרה שישמע קול יעקב בוקע מבתי הכנסיות ובתי המדרשות, תוך ישועה לכלל ישראל.

יצוין כי בשבוע שעבר, יצאו בהתאחדות הרבנים בארה"ב במכתב דומה, שבו הם מזהירים את התושבים החרדים מהשתתפות במהומות ומחאות נגד הממשל והרשויות, כאשר לדבריהם המחאות "הציתו בזה אש זרה בכל העולם כדי להשמיץ את עם ישראל כגרועים שבאומות רח"ל".

המכתב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר