לאחר מחלה קשה

אבל במקסיקו: הגאון רבי שאול דניאל מאלח זצ"ל

אבל כבד בקהילה היהודית במקסיקו עם הסתלקותו של הדיין המפורסם, הגאון רבי שאול דניאל מאלח זצ"ל, לאחר מחלה קשה; חבר המועצת הגר"ד יוסף הספידו מישראל (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
המנוח ז"ל (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

אבל כבד בקהילה היהודית במקסיקו לאחר הסתלקותו של הדיין המפורסם, הגאון רבי שאול דניאל מאלח זצ"ל, לאחר מחלה קשה, והוא בן 58 בלבד בפטירתו.

המנוח ז"ל שימש אב"ד בקהילת אמיא בארגנטינה, ובקהילות שונות בדרום אמריקה, וכן שימש כדיין בבית הדין המרכזי של הגאון רבי שלמה טוויל במקסיקו סיטי, והיה נחשב למומחה גדול בענייני גיטין.

רבי שאול ז"ל חלה במחלה קשה לפני מספר חודשים, ואמש השיב את נשמתו ליוצרה לאחר הידרדרות פתאומית במצבו הרפואי ולמגינת לבם של בני משפחתו ותלמידיו הרבים.

במסע ההלוויה שהתקיימה הלילה במקסיקו הספיד מרחוק חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, שאמר בכאב כי "שמענו בכאב גדול את הבשורה הקשה. הכרנו אותו כדיין מצויין ומתמיד עצום בתורה שהיה יושב ולומד יומם ולילה והיה מומחה גדול בגיטין ובהלכות שולחן ערוך".

עוד הוסיף הגר"ד יוסף וסיפר בהספדו כי המנוח ביקש ממנו בחייו כמה פעמים לשאול את מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל שאלות קשות וסבוכות מאד בהלכה, ולפעמים אף ביקש מרן להעביר את שאלותיו לדיינים נוספים. היה גברא רבא, דיינא דנחית לעומקא דדינא, הספיד הגר"ד.

בחייו זכה המנוח לכתוב עשרות תשובות בהלכה, ואף להתיר עגונות, תוך מתן היתרים של מאה רבנים בקהילות רבות אליהם היה נוסע, בהם קהילות בארגנטינה, פנמה, צילה, קוסטה ריקה ועוד.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

המנוח ז"ל מימין (באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר