המשבר הכלכלי

הערים החרדיות - בראש טבלת האבטלה

על פי הדו"ח שהוגש לסגן שר התחבורה אורי מקלב, עולה תמונה עגומה המלמדת כי הערים, שבהן יש הכי הרבה אבטלה, הן הערים החרדיות • ההמלצה: להחזיר לימודים (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
רועי אסף ואורי מקלב, השבוע (צילום: באדיבות המצלם)

אין זה סוד כי בעקבות הקורונה, המשבר הכלכלי במדינת ישראל, מביא את האנשים לפת לחם. על פי דו"ח שהוגש היום (חמישי) לסגן שר התחבורה אורי מקלב, מתברר כי הערים שנמצאות בראש הטבלה, הן חרדיות.

כזכור, השבוע נחשף ב'כיכר השבת', כי סגן השר אורי מקלב הנחה את הרשות לפיתוח כלכלי חברתי חרדי ליזום תוכנית רחבת היקף בין ממשלתית לטיפול בבעיות הכלכליות השונות בערים החרדיות.

בשורה התחתונה של הדו"ח, הובאה המלצה להחזיר כמה שיותר מהר את מערכת החינוך וזאת, רוב העובדים בערים החרדיות הם בהוראה, וסגירת מערכת החינוך הביאה אותם לאבטלה - העובדים בהוראה לא רק עובדים בערים האדומות עצמן, אלא בחוץ.

הטבלאות שהוצגו לסגן השר

על פי הדו"ח שהוגש למקלב, יש אלפי מובטלים חרדים יושבים בבתיהם לאחר שמאות מעסיקים מסרבים להעסיק אותם. ייתכן כי הסיבה לשיעור הגבוה באבטלה בערים החרדיות הללו, היא ביטול מסגרות חינוך בעקבות הסגר השני.

עוד נחשף בנתונים, בחודש ספטמבר נשים רבות יותר חזרו לעבודה. בגל השני, הנשים נפגעו שוב בעקבות המגבלות החדשות שבאות לידי ביטוי על ידי השבתת מערכת החינוך וענף השירותים. חזרתן של נשים רבות יותר מותנת בקצב הסרת המגבלות על ענפים אלו.

את הטבלה מובילה נכון לחודש ספטמבר, העיר ביתר עלית, עם יותר מארבעים אחוזים של מובטלים בעיר.

במקום השני עיר התירות אילת שנפגעה עם סגרת התיירות.

במקום השלישי העיר מודיעין עלית עם 35 אחוזי אבטלה.

בני ברק שעברה כמה סבבי הסגרים בשנה האחרונה נמצאת במקום הרביעי עם שלושים אחוזי אבטלה.

הטבלאות שהוצגו לסגן השר

כזכור, ביום שלישי האחרון, עם החלטת הממשלה לביטול הסגר בערים האדומות, הנחה סגן שר התחבורה אורי מקלב את ראש הרשות לפיתוח כלכלי חברתי מר רועי אסף ליזום תוכנית מקיפה לשיקום הנזקים בערים בעקבות הסגר.

בתוכנית - שיקום כלכלי לתושבים בכדי לא לדחוק אותם אל מעגל העוני, כן הוצע לפעול בשיתוף הרשויות המקומיות מול בעלי העסקים והמעסיקים בערים החרדיות ובערים אחרות המעסיקים תושבים מהערים שהיו בסגר.

לדברי מקלב: "יש לפעול באופן מעשי במטרה שלא לדחוק אלפי משפחות אל קו העוני, בערים אלו מתגורר ציבור אשר בחר לחיות בצמצום".

"אך המצב הביא לכך כי תושבים לא קיבלו שירותים בסיסים ויכלו לצאת למקומות התעסוקה ונשים חרדיות לא יכלו לצאת מתחומי הסגר למקומות העבודה, חנויות לא נפתחו - הענפים הפרטים קרסו כלכלית ואזרחים רבים נמצאים בימים אלו תחת איום של פיטורין ממקומות העבודה. על שירות התעסוקה לשים את הדגש לכך כבר בזמן זה טרם הפיכתם למפוטרים, - ניתן למנוע קריסה כלכלית מבעוד מועד".

כמו כן דורש סגן השר אורי מקלב, מחברי ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקרונה להסיק את המסקנות המתבקשות כבר כעת, ולהיערך להתפרצות נוספות ומניעתה באופן מוקדם ,על ידי קטיעת שרשרות ההדבקה באמצעות בדיקות ופינוי החולים באופן מהיר תוך שעות על ידי הרשויות המקומיות.

הטבלאות שהוצגו לסגן השר

"יש לתת מתן סמכויות מעשיות לרשויות המקומיות הן בהפניה לבדיקות והן בפינוי למלוניות והוצאת החולים מהערים, לצערנו הוכח בחודשים האחרונים כי הבעיה בערים החרדיות היא הזמן הרב אשר לוקחת הבדיקה, התוצאה והפינוי".

"הרשויות המקומיות מכירות היטב את הנעשה בעירם ויש לתת להם את הסמכות לבדיקות ולפנות את החולים וכך לקטוע את שרשרת ההדבקה", ציין סגה"ש מקלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר