היסטוריה בחלל

תיעוד: גשושית אוספת דגימות מאסטרואיד

הגשושית אוסיריס-רקס אספה דגימות מהאסטרואיד בנוּ, בעזרת זרוע רובוטית • המדען הראשי הסביר: "הכול נעשה כדי להבין את נקודת ההתחלה שלנו'. צפו בתיעוד הדרמטי (מעניין)

(צילום: נאס"א)

אחרי כמעט שנתיים, זה קרה: החללית אוסיריס-רקס של נאס"א שלפה את הזרוע הרובוטית שלה ונגעה באסטרואיד בֶּנוּ. הדגימות אמורות להגיע לכדור הארץ בעוד כמה שנים.

זאת הפעם הראשונה שחללית של סוכנות החלל האמריקאית דוגמת קרקע מאסטרואיד. הדגימה היקרה, המכילה אבק ואבנים קטנות שהשתמרו בצורתם ההיולית מאז שנוצרו, יגיעו חזרה בשנת 2023.

לפי התכנון, אוסיריס-רקס אמורה הייתה לקחת איתה לפחות 56 גרם מקרקע האסטרואיד, השלל הכי גדול מעבר לירח. עדיין לא ברור מה משקל הדגימות שנלקחו.

אוסיריס-רקס שוגרה ב-2016 ונכנסה למסלול סביב האסטרואיד בנו שנתיים לאחר מכן. ביום שלישי, המבערים של החללית הוציאו אותה מהמסלול – והיא החלה להתקרב לפני השטח.

הנחיתה ארכה ארבע שעות, במהלכה החללית תיקנה את מסלולה באמצעות שתי הבערות נוספות כך שתהיה בדיוק מעל האתר שנבחר: משטח ישר יחסית בהמיספרה הצפונית של האסטרואיד.

הגשושית ממריאה חזרה (צילום: נאס"א)

בשלב הזה, כשהיא כמעט נוגעת באסטרואיד, החללית שחררה פרץ של גז נתרן, שהעיף אבק וחצץ הישר לזרוע הדגימה באורך 3.35 מטרים.

דנטה לורטה מאוניברסיטת אריזונה, המדען הראשי של המשימה הסביר כי "הכול נעשה כדי להבין את נקודת ההתחלה שלנו", במטרה לנסות ולחקור את מה שהיה כאן, בראשית הבריאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר