ההסתה מחלחלת

בחורים הושפלו בטבריה: "הואשמנו לשווא"

הם הקפידו על כל ההנחיות, ורק רצו להתאוורר מעט לפני שהם חוזרים לישיבות במתווה הקפסולות, משם לא ייצאו ימים רבים, אבל הפקחים קנסו אותם, לטענתם, ללא הצדקה (חרדי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: David Cohen/Flash90)

ההסתה והאווירה העכורה ברחובות נגד המגזר החרדי וקטלגום כ"מפיצי מחלות", מביאה את אותותיה. לידי 'כיכר השבת' הגיעו עדויות מהעיר טבריה, שם, בחורי ישיבה שניצלו את הימים האחרונים בהן הוקל הסגר לנפוש מעט בעיר טבריה נתקלו בהתנכלויות מצד פקחי העירייה.

לא מעט בחורי ישיבה מתחילים בימים אלו את הלימודים בקפסולות הסגורות למשך תקופה ארוכה. בשל כך, נצפו קבוצות תלמידים מנצלים את הימים האחרונים בהן הותר להסתובב מעבר לאלף מטרים ממקום המגורים, על מנת לאגור כוחות לזמן חורף הממושך.

בחורים מעידים בפני 'כיכר השבת' כי למרות שפועלים על פי כל הנחיות הבריאות, הם נתקלים בעוינות מצד פקחי העירייה שנותנים להם קנסות על ימין ועל שמאל ללא סיבה מוצדקת.

א', תלמיד ישיבה מירושלים העיד בפני 'כיכר השבת' את שהתרחש עמו השבוע: "חזרתי עכשיו מטיול מטבריה עם כמה חברים שלי מהישיבה, ותוך כדי הטיול קרה לנו מקרה מזעזע", פתח הבחור את דבריו.

א' מוסיף ומספר: "נכנסנו לטיילת בטבריה והתיישבנו באיזה מקום… ובדיוק כאשר התיישבנו, כמה פקחים שעמדו בקרבת מקום ניגשו אלינו וביקשו תעודות זהות".

"לא חששנו ולא נבהלנו... כי היינו עם מסיכות כפי שמחייב החוק, ולא היה שום סיבה להאשים אותנו בדבר".

מוסיף א' ומספר את שאירע: "בכל זאת שאלנו את הפקח "מה קרה?? והוא השיב, "הכל בסדר... רק בודק".

"ואז מסתכל הפקח על הרצפה ורואה שיש פיצוחים. ותוקף אותנו על כך שלכלכנו את הסביבה".

הבחורים מבהירים לפקחים כי הם באו בזה הרגע למקום, והפיצוחים המפוזרים על הרצפה לא באשמתם. כל תחנוניהם לא עזרו. אנשים שהיו בסמוך העידו כי הבחורים הגיעו לאחר שהפיצוחים כבר היו על הרצפה, אך לשווא.

הבחורים קיבלו קנס כל אחד של 350 ש"ח. אזרחים שהיו בסביבה תקפו את הפקחים על התנכלות מיותרת לבחורי ישיבה, אך ללא הועיל.

"התאכזבנו, במקום להמשיך לטייל, פרשנו באותו ערב חזרה לבית בירושלים". מספר הבחור בכאב.

מדוברות עיריית טבריה נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "לאחר בדיקה עם השיטור העירוני לגבי המקרה הנדון עולה כי הפקח זיהה לכלוך שנזרק על ידם ועל כן ניתן הדו"ח על השלכת פסולת במקום ציבורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר