בהצבעה מוקדמת

הנשיא דונלד טראמפ: "הצבעתי לבחור בשם טראמפ"

הנשיא האמריקאי הצביע כבר בבחירות המוקדמות בקלפי בפלורידה. יותר מ-56 מיליון אמריקאים, כמחצית מבעלי זכות הבחירה, הצביעו כבר מחשש לעומסים ופחד מהנגיף (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

תאריך הבחירות לנשיאות ארה"ב אמנם עדיין לא הגיע, אך בשל הקורונה, מדינות רבות אפשרו הצבעה מוקדמת ויותר מ-40% מהמצביעים, 56 מיליוני אמריקאים -כבר בחרו. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הצביע אמש (מוצ"ש) בקלפי בווסט פאלם ביץ' שבפלורידה, אחרי שהצביע אמר לעיתונאים בהומור האופייני שלו: "הצבעתי לבחור בשם טראמפ".

טראמפ הצביע בפלורידה אליה עבר באופן רשמי בשנה שעברה, כשהוא רושם את כתובתו העיקרית באחוזתו הפרטית מאר א-לגו הסמוכה לעיר בה הצביע.

מאות מתומכיו של טראמפ התקהלו עם דגלים ושלטים מחוץ לספרייה הציבורית שבה הצביע כשהם קוראים בסיסמת הבחירות שלו: "ארבע שנים נוספות".

על פי הדיווחים, הנשיא עטה מסכה בזמן ההצבעה, אך הסיר אותה כשפנה לעיתונאים אחר כך בבניין. טראמפ אמר כי ההצבעה בקלפי "מאובטחת מאוד. זה הרבה יותר מאובטח מאשר כשאתה שולח הצבעה בדואר, אני יכול להגיד לכם את זה". אחרי שהצביע צייץ הנשיא בטוויטר: "הרגע הצבעתי. כבוד גדול!". טראמפ מנסה לשכנע את הבוחרים שלא להצביע בדואר אלא לגשת לקלפיות בשל חששו כי ההצבעות בדואר יזויפו.

בעצרת בחירות שקיים אמש בפלורידה אמר טראמפ שהוא אוהב להצביע בקלפי. "אני מיושן, אני מניח", הוא אמר. המשך היום של הנשיא יהיה עמוס מאוד, עם עצרות שנקבעו בצפון קרוליינה, באוהיו ובוויסקונסין בניסיון לנצח את מדינות המפתח ולהישאר בבית הלבן.

המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, עדיין לא הצביע וכנראה שיעשה זאת בקלפי בדלאוור ביום הבחירות הרשמי, 3 בנובמבר, יום שלישי הבא. דלאוור לא מאפשרת הצבעה מוקדמת כמו פלורידה מה שמשאיר לביידן את יום הבחירות בלבד.

על פי המומחים, שיעור ההצבעה הגבוה מאד לבינתיים, הוא סימן להתעניינות העזה במרוץ בין הנשיא טראמפ לסגן נשיא לשעבר ביידן, וכן לחששות מפני עומס בקלפיות ביום הבחירות ורצון להפחית את הסיכון להיחשף לקורונה במידה ויהיו אנשים רבים בקלפיות.

בישראל לכאורה רבים ישמחו לראות את טראמפ מנצח ונשאר בבית הלבן, רשימת ההישגים המדיניים שהוביל בתקופה האחרונה עבור ישראל היא בלתי נתפסת. רק אתמול נמסר על הסכם שלום נוסף עם סודן, זאת לאחר ההסכמים עם איחוד האמירויות ובחריין ועל פי הדיווחים מדינות חשובות נוספות בדרך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר