בית שמש

אב לשבעה נעצר בחשד ליידוי אבן בליל שבת

מ"ל, אב לשבעה ילדים מבית שמש, נעצר בליל שבת בחשד כי יידה אבנים על שוטרים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים אך בית המשפט שחררו למעצר בית (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90 )

מ"ל, אב לשבעה ילדים מבית שמש, נעצר בליל שבת בחשד כי יידה אבנים על שוטרים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים אך בית המשפט הורה לשחררו למעצר בית אצל אחיו - עד ליום שלישי.

האירוע התרחש ברחוב רבי יהודה צדקה בבית שמש, בליל שבת, כאשר לפני נציג המשטרה, בדיון שהתקיים אמש (מוצאי שבת) בבית משפט השלום בירושלים, התקבל דיווח על אלימות במשפחה ברחוב המדובר.

כוחות משטרה שהגיעו למקום, הותקפו, לטענת נציג המשטרה, "על ידי המון חרדי שהגיע למקום תוך כדי שהם גורמים נזקים לניידות משטרה ותוקפים את השוטרים".

במהלך האירוע, כך לפי המשטרה, החשוד יידה אבן ונעצר. הוא הובא לחקירה אך הוא לא שיתף פעולה, ובשל כך ולאור החשדות ביקשה המשטרה את הארכת מעצרו בחמישה ימים.

את החשוד ייצגה הסנגוריה הציבורית, כאשר במהלך הדיון בבית המשפט עלה כי מדובר באירוע שהתרחש בליל שבת והשתתפו בו עשרות אנשים. "כולם היו לבושים בלבוש חרדי?", תהתה פרקליטתו של החשוד, ונציג המשטרה השיב: "סביר להניח". נציג המשטרה נשאל על סמך מה החשוד נעצר וציין כי החשוד נראה על ידי שוטר מיידה אבן והשוטר עצר אותו במקום ושוטרים נוספים מסרו עדויות על כך. סרטוני מצלמות הגוף של השוטרים הוצגו בפני בית המשפט.

מ"ל, העצור, אמר בפני בית המשפט: "בחיים לא עשיתי דבר כזה בטח לא בשבת. אני לא הייתי בזירת האירוע השוטרים עצרו אותי ואני לא יודע למה. בחיים לא הרמתי אבן על מישהו ואני מבקש מבית המשפט יש לי 7 ילדים בבית ואשתי בהיריון. אפשר להמשיך את הדיונים כשאני גם בבית".

פרקליטתו של החשוד סיכמה ואמרה כי "מדובר במשיב ללא עבר פלילי, שנקלע שלא בטובתו למקום בו התאסף המון באחת השכונות החרדיות בבית שמש. המשיב היה במקום עם כל ילדיו, יצא לטיול אחרי הארוחה כפי שהוא נוהג לעשות. מסיבה שאינה ידועה לו הרוחות התלהטו, מסיבות שאינן ברורות המשיב סומן כמי שצריך להיעצר.

"בהקשר הזה יש לתת את הדעת לכמה נתונים. אמור להיות בפני בימ"ש, דוח תובנות שאומר באופן מסודר מה בעצם עולה ממצלמות הגוף של השוטרים זו ראיה קרדינלית. השוטר פועל בסיטואציה מלחיצה, קוד הלבוש תואם. התאורה לא כמו ברחוב ראשי. זה אירוע רב משתתפים ולכן למרות שנאמר שהוא זוהה היכולת לבוא באמת ולקלוט את מעשה העבירה על ידי השוטר היא בנתוני פתיחה מאד קשים. לכן בהינתן בעובדה שהוא ללא עבר פלילי אני מבקשת מבית המשפט להחליט על שחרורו. המצלמות אצל השוטרים ואין עצורים נוספים. אין מסוכנות ואין אפשרות לשיבוש. יש אפשרות לתת מעצר בית לכמה ימים ולהגביל את תנועותיו. יש מצב שבו מגיפה פוקדת את הארץ".

סגנית נשיא ביהמ"ש השלום, דורית פיינשטיין, אמרה בהחלטתה כי "מעיון בחומר החקירה עולה כי קיים חשד סביר שהמשיב ביצע את המיוחס לו וזאת נוכח דוחות הפעולה ועדויות השוטרים. המשיב לא שיתף פעולה בחקירתו בטענה שאינו יכול להיחקר בשבת ואף טען שאינו מסכים להיות מיוצג על ידי הסנגוריה דבר שהכביד על המשטרה בבירור הטענות נגדו.

"מנגד, אני סבורה שככל והאירוע תועד במצלמות גוף הרי שלא ניתן יהיה לשבש אותו וממילא על פי דוחות הפעולה לא נראה כי שיתוף פעולה בין הגורמים שהפריעו לשוטרים קדם לאירוע וניתן יהיה לברר מי המתפרעים באמצעות מצלמות הגוף".

בסופו של דבר היא קבעה כי "נוכח המסוכנות העולה מהטענות נגד המשיב מצד אחד, ומצב הקורונה הרי שאני קובעת כי המשיב יהיה במעצר בית בבית אחיו בירושלים עד ליום 27.20.20 בשעה 14:00". כמו כן הורתה השופטת כי מאחר והדיון נערך במוצאי שבת הרי שיתאפשר לאחיו להגיע לתחנת המשטרה עד היום ב-12, לצורך חתימה על ערבות צד ג' בסך 2,000 ש"ח, אך הורתה לשחררו לאלתר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר