"זה חשוב, במצבנו"

הדרכת ראש הישיבה: "שהילד ירגיש: 'יש ידיד שחושב עלי'"

משלחת של הנהלת החינוך העצמאי, שעלתה למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לאור השלב הבא בפתיחת הלימודים שייצא לדרך בקרוב, שמעה ממנו מה מוטל כעת על ההורים והמורים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

פרסום ראשון: ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מסר דברי הדרכה לאנשי החינוך ולהורים, עם הרחבת הלימודים במוסדות, ואמר: "הילדים צריכים להרגיש כלפי ההורה או המורה, כידיד שחושב עליהם".

לאור העובדה כי ההדבקה בנגיף ונתוני התחלואה מצטמצמים, החליטה כידוע הנהלת החינוך העצמאי לעבור לשלב הבא של פתיחת הלימודים, כפי שדווח ב'כיכר השבת'.

אך בשל החשש הגובר כי הרפיה בהקפדה על הנחיות הבריאות או כניסה לכיתות באופן לא מחושב תביא לגל שלישי, נכנסה משלחת למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, לשמוע את עצתו ועידודו.

"במצב הזה שלנו כעת", פתח ראש הישיבה את דבריו בפני הנהלת החינוך העצמאי, "חשוב מאוד, בשביל החינוך של הילדים, שיהיה קשר של הילדים עם המלמדים, עם המורים, עם המורות, קשר אישי, קשר ידידותי, שמתעניינים, שירגישו שיש להם ידיד שחושב עליהם".

ראש הישיבה הוסיף: "שגם ההורים יבינו את זה, שהקשר עם הילדים צריך להיות קשר טוב מאוד, שהילדים ירגישו טוב. שהחינוך, שההשפעה החינוכית, תהיה טובה. הקשר בין המורים והמורות, עם הילדים וגם עם ההורים, ביחד - הכל משולב, לצורך ולמען הילדים והילדות".

בהמשך בירך הגרי"ג: "שתהיה סייעתא דשמיא בחינוך של הילדים והילדות, הרבה נחת לכל המשפחות, ומן השמים ירחמו. הכל בידי שמים, וכל דעביד רחמנא - לטב עביד".

"יש פסוק בקהלת: וְהָאֱ-לֹקִים עָשָׂה שֶׁיִּרְאוּ מִלְּפָנָיו", ציטט ראש הישיבה לסיום, והסביר: "שיידעו שצריך לבקש רחמים, שיפעלו לבקש רחמים, שתהיה סייעתא דשמיא בזיכוי הרבים שבעבודת החינוך".

בעקבות הדברים הללו, ששמעו חברי המשלחת - בהם הרה"ג אריה דביר, הרב מרדכי קרליץ והמנכ"ל הרב אליעזר סורוצקין - שיגר האחרון מכתב למנהלי ומנהלות כלל המוסדות שתחת הרשת, בו נכתב בין היתר: "למדנו מדברי מרן, כי על הצוותים לחזק מאוד את קשריהם עם התלמידים והתלמידות בתקופה זו".

"על כל מחנך/ת ומורה להשקיע בשיחות עם התלמידים; שיחות שאופיין לא יהיה אינפורמטיבי גרידא, לא רק התעניינות על הלמידה או פרטים כאלו ואחרים בלבד", נכתב, "אלא שיחות שייצרו ידידות אמיצה בין המורה לתלמיד, כזו שתחוזק במשולש של מורה-תלמיד-הורה, תביא לשמירת חום איכותי בלבו של התלמיד ותגן עליו מפני סכנות התקופה".

וברמה המעשית: "על מנת לעמוד בשליחות זו, כל אחד ואחת מצוות ההוראה של החינוך העצמאי, חייב לשוחח שיחה משמעותית או לשמור כל צורה אחרת של קשר, לפחות פעם בשבוע ולתעד שיחות אלו, תיעוד הכולל רישום מועדי השיחות, תוכנם והיקפיהם (בטופס מיוחד שהוכן לכך)".

צפו בדברי ראש הישיבה

המכתב ששוגר להנהלות המוסדות (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר