סערת ה'הדחה'

דרעי מגבה את אביטן: "הראשל"צ הגר"י יוסף לא יחשוש"

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מגבה את החלטת שר הדתות, יעקב אביטן, שלא לקבל את המלצת השופט אורי שוהם ולא לכנס את הוועדה למינוי דיינים בכדי לדון ב'הדחת' הראשל"צ (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי לצד הגר"י יוסף (צילום: יעקב כהן)

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, מגבה את החלטת שר הדתות, יעקב אביטן, שלא לקבל את המלצת השופט אורי שוהם ולא לכנס את הוועדה למינוי דיינים בכדי לדון ב'הדחת' הראשל"צ והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, מתפקידו כדיין.

כזכור, השר אביטן הודיע אמש כי לא יקבל את המלצ השופט בדימוס אורי שוהם, נציב התלונות על השופטים והדיינים, 'להדיח' את הגר"י יוסף מתפקידו כדיין בשל דבריו הקשים, שנחשפו כאן ב'כיכר השבת', נגד התערבות בג"צ בנושאי דת והתנהלות הרפרומים.

קראו עוד: "לא ניתן לרפורמים לאיים על הראשון לציון"

לדברי דרעי: "אני מגבה באופן מוחלט את החלטתו של שר הדתות ויו"ר הוועדה למינוי דיינים הרב יעקב אביטן לשופט בדימוס שוהם, שלא להעלות לדיון את ההצעה הפוגענית כנגד הראשון לציון הרב יצחק יוסף".

'נאום הרפורמים' שעורר את הסערה

"לא יעלה על הדעת", הוסיף דרעי: "שבמדינת היהודים הרבנים הראשיים יחששו לומר את דעתם, בפרט בתחומים שהם בליבת תפקידם ושליחותם – להביע את העמדה ההלכתית בעניינים הנתונים להכרעתם.

"השר אביטן ביטא באופן מדויק את התחושות הכואבות של רבים בישראל, החשים כיצד התנועות הרפורמיות זרמים שונים מנסים להשתמש בבתי המשפט כדי לכבול את ידה של היהדות האורתודוקסית, ולהחדיר אג'נדה שמגמתה ומטרתה הסופית היא רמיסת הסטטוס קו במדינה ישראל בכל ענייני הדת והמדינה".

"מדינה יהודית זו לא רק סיסמה", סיכם השר דרעי.

גיבוי מקיר לקיר

כזכור, במכתב ששיגר אביטן לשופט שוהם, תקף השר: "חרגת מסמכותך! זו אג'נדה שמטרתה הסופית הכנסת התנועות הרפורמיות ורמיסת הסטטוס קוו, אין לי כל כוונה להעלות לדיון בוועדה למינוי דיינים הצעה לסיום כהונתו כדיין של הראשון לציון".

לדבריו: "החלטה להעמיד דיין וכל שכן רב ראשי לישראל בגין התבטאות הלכתית הנובעת מעצם טיבו וטבעו של תפקידו, איננה יכולה לעמוד במבחן ציבורי כלשהוא, הרב הראשי מחוייב גם מתוקף תפקידו כנשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל להביא את עמדתו ההלכתית בכל נושא הלכתי העומד לפתחו.

"לא יעלה על הדעת כי הרב הראשי יימנע מלמלא את חובתו ולהביע את עמדתו ההלכתית בעניינים הנתונים להכרעתו, או יימנע חלילה מלפעול למניעת הרחקת יהודים מערכי תורה ומצוות".

אביטן הודיע לשוהם כי אין בכוונתו להעלות את הנושא לדיון: "קשה לחמוק מהתחושה כי המניע המרכזי העומד מאחרי ההחלטות בעניינו של כבוד הרב הראשי היא אג'נדה שמגמתה ומטרתה הסופית היא הכנסת התנועות הרפורמיות וזרמים אחרים בדלת הקדמית תוך רמיסת הסטטוס קו במדינה ישראל בכל ענייני הדת והמדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר