הוטס מקנדה לישראל

הנגיד ואיש החסד: הרה"ח ר' חיים זוסמן ז"ל

בהלוויה כפולה, בטורונטו מקום מגוריו ובבני ברק אליה הוטס ארונו, הובא למנוחת עולמים איש החסד שפיזר מהונו לצדקה וזכה בסוף חייו לעמול בתורה ואף לסיים את הש"ס (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
ר' חיים זוסמן ז"ל (באדיבות המשפחה)

אמש (שני) הובא למנוחות בבני ברק הנגיד ואיש החסד הרה"ח ר' חיים זוסמן ז"ל, מקנדה, שם נפטר בגיל 78.

המנוח, בנו של הרה"ח רבי דניאל אברהם זוסמן זצ"ל וחתנו של הרה"ח רבי לייבל לבקוביץ ז"ל, מחסידי גור בארה"ב, התגורר מאז נישואיו בטורונטו.

בקנדה הצפרסם ר' חיים כמי שעסק רבות בהקמת מוסדות תורה וחסד, בהם תלמוד תורה חסידי שהפך לאחר מכן לת"ת באבוב.

שמעו יצא למרחוק היות ודלת ביתו היתה תמיד פתוחה לרווחה לטובת השוהים והמבקרים בטורונטו, תוך שהוא דואג למחסורם, בעיקר לאוכל ושתיה, כולל אדמו"רים ורבנים רבים שהתארחו בביתו באופן קבוע, להם היה נוהג גם להעניק מהונו לטובת החזקת מוסדות התורה.

אחד מבני משפחתו של ר' חיים מספר, כי הוא זכה לסיים בשנים האחרונות את הש"ס מספר פעמים, אותו הוא למד בהתמדה גדולה, עד אשר עבר אירוע מוחי לפני כחמישה חודשים.

מאז האירוע הבריאותי, הוא היה מאושפז בבית החולים במצב לא טוב, ובשבת האחרונה הוא השיב את נשמתו ליוצרה, למגינת לבם של בני משפחתו וחברי הקהילה.

הלווייתו התקיימה תחילה ברחבת בית המדרש 'שערי תפילה' במונסי, שם נשאו הספדים אב"ד קראסני, הרב שלזינגר, ובניו ר' פנחס, ר' אשר ור' ישראל משה.

אמש כאמור הובא ארונו לישראל, לקבורה, אליה יצאו מרחבת בית המדרש טשערנוביל בבני ברק, שם ספדו לו האדמו"ר מקאמרנא, הרב חיים פנחס מילר, הרה"צ ר' אהרן טווערסקי והרה"צ ר' שמעון זוסמן.

  • לפניות בנושאי 'דיין האמת', פנו אל המייל: chsidim@kikar.co.il

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר