קיצור שלבי היציאה

במערכת הבריאות מבקרים: "בדיוק כך נפלנו בפעם הקודמת"

"יש תחושת שחרור וחופש שמתפשטת בציבור, אך אסור לשכוח שהמחלה עוד איתנו ויש להקפיד על ההנחיות", אומרים גורמים בכירים במערכת הבריאות, ומבקרים את החלטת הקבינט (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

גורמים במערכת הבריאות מותחים היום (שלישי) ביקורת קשה על החלטת קבינט הקורונה אמש לצמצם את אסטרטגיית היציאה מתשעה שלבים לחמישה או שבעה.

הדבר נעשה, כך מתברר, בניגוד בניגוד להמלצת המומחים המעדיפים שתהליך היציאה מהסגר יהיה איטי ומבוקר. אלו אומרים כעת, לפי כתבת 'חדשות 12' ענבר טויזר, כי מדובר בצעד שעלול לגרום לאיבוד נוסף של אמון הציבור אך בעיקר להגביר את היקף התחלואה.

כזכור, בהחלטת הקבינט נקבע, כי כבר בשבוע הבא יחזרו ללימודים ילדי כיתות א' וב', על ידי פיצולם לשתי קבוצות, כמו גם הצהרונים שישובו לפעילות בקבוצות של 28 ילדים כל אחת, תוך חיוב עטיית מסכות גם בהסעה.

מהלך נוסף שהתקבל, הוא מתן אפשרות לראשי הרשויות המקומיות להחליט על לימודים בכיתות בהרכב מלא לאחר בקשת אישור על כך ממשרד החינוך.

בעקבות כך, ולקראת ישיבת הקבינט הבאה בה תישקל בחיוב החזרת חנויות הרחוב, הצימרים והשירותים הקהילתיים, אומר ד"ר איתי פסח, חבר צוות הברומטר של פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו: "אני חושש שכשיגיע הרגע ויהיה צריך ללכת אחורה עם אסטרטגיית היציאה, לא נהיה מסוגלים לעשות זאת. עוד לא ברורות לנו ההשלכות של פתיחת השלב הראשון כך שמוקדם לדבר על השלבים הבאים".

"אמנם הציבור מחכה למפת הדרכים שתשיב לפעילות את המשק כל אחד בתחומו, אבל חשוב אפילו יותר שבנקודות המעבר משלב לשלב נבחן את מצב התחלואה", הוסיף המומחה בשיחה עם חדשות 12. "נדרש אומץ פוליטי לשלוט במושכות בצורה עדינה ומחושבת ולא לעשות 'פול גז' ואז 'פול ברקס'".

לדבריו, "סיימנו שלב ראשון בשחרור המשק ואת האפקט שלו אנחנו עדיין לא רואים בתחלואה - הנתונים הנמוכים משקפים עדיין את הסגר וחשוב להמתין זמן ארוך יותר בין השלבים כדי להבין מה האפקט שהם יוצרים".

"לפתוח זה קל ולעבור משלב לשלב זה קל, אבל השאלה האם לתכנית ששונתה על ידי הקבינט יש מספיק כלים כדי לקבוע שלא מתקדמים או חוזרים אחורה במידת הצורך. בעבר נפלנו בדיוק בנקודה הזו, בה נבחנת פתיחת המשק בצורה מתונה והדרגתית", מסיים ד"ר פסח ומדגיש: "יש תחושת שחרור וחופש שמתפשטת בציבור, אך אסור לשכוח שהמחלה עוד איתנו ויש להקפיד על ההנחיות".

רה"מ נתניהו משבח את היציאה ההדרגתית מהסגר (צילום: לע"מ)

גורם בכיר במשרד הבריאות מוסיף: "אם ניצמד לתכנית המקורית, ההצלחה הכלכלית תהיה הרבה יותר גדולה גם בטווח הארוך. בשביל זה נבנתה תכנית רפואית סדורה עם מדדים ברורים - ואני מתפלא שלא עוקבים אחריה לאחר שנצרבנו קשות בפעם הקודמת".

"אם נעקוב אחר מה שתוכנן מראש על ידי אגף שירותי בריאות הציבור", אומר הבכיר לחדשות 12, "הסיכוי להיכשל בתכנית כזו יהיה מאוד נמוך. חברי הקבינט אמורים להסתכל על הטווח הארוך: לפחות חודש קדימה, ולא יומיים קדימה. רק אם נצליח לשלוט על התחלואה לאורך זמן נגיע למינימום נזק".

לדברי הגורם הבכיר במערכת הבריאות, "לכולם ברור כי השארת מערכת החינוך סגורה לאורך זמן תגרום לנזק גדול לילדים, ואף אחד לא רוצה בזה, אך מתווה 'החינוך הבטוח' שאומץ על ידי משרד הבריאות קבע כי יש להחזיר את הכיתות הנמוכות בבתי הספר היסודיים באופן מאוד בטוח ובלי סיכון גדול: חמישים אחוז מהפעילות תתקיים בחוץ, קפסולות קבועות ועטיית מסכות כל העת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר