תקדים בישיבת 'מיר'

למרות הקורונה: לראשונה האברכים קיבלו כסף בזמן

אברכי 'מיר' קיבלו אמש, לראשונה, את המשכורת בזמן למרות משבר נגיף הקורונה • אברך בישיבה: "תופעה נדירה בישיבה, לא ציפינו לקבל את המשכורת בימים אלו" (חדשות, חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
היכל ישיבת מיר (צילום: ברוך אוביץ)

מזה שנים ארוכות שישיבת 'מיר', הישיבה הגדולה בעולם, מתמודדת עם לא מעט קשיים כלכליים, למרות זאת אלפי האברכים מקבלים את משכורתם, אך מזה זמן רב שהמשכורת החודשית לא מתקבלת בזמן.

לרוב, בכל מספר חודשים מקבלים האברכים משכורת על כמה חודשים יחד, בין היתר מהסיבה של בור תקציבי שמכוסה אחת לתקופה אחרי דינרים וסיבוב של ראשי ורבני הישיבה בבית הנגידים בחו"ל.

אלא שלמרבה ההפתעה, אברכי הישיבה קיבלו כבר אתמול (שני) את המשכורת של חודש תשרי. אחד האברכים שח בפני 'כיכר השבת': "מדובר בתופעה נדירה בישיבה, דווקא בתקופה קשה זו של הקורונה, לא ציפינו לקבל את המשכורת בימים אלו".

נציין, כי מדובר בתקופה בה ראשי הישיבה נמנעים מלטוס לחו"ל בשל משבר הקורונה, מלבד העובדה שתומכי תורה רבים הפחיתו את תרומתם בשל המשבר הכלכלי תוצאה של משבר הקורונה.

יצוין, כי השבוע חזרה הישיבה למתכונת לימודים על פי מתווה הקפסולות. עד סוף השבוע ישובו כל התלמידים מהארץ ומחו"ל ללימודים בישיבה.

בתוך כך, בישיבה ממשיכים להעתיר בתפילה לרפואתו של משגיח הישיבה הגה"צ רבי אהרן דוד בן צביה לאה המאושפז במצב קשה בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר