"שיקולים לא ענייניים"

'נוהל מחלימים' מתעכב; ח"כ אשר פנה לנתניהו

ח"כ יעקב אשר, פנה לרה"מ בעקבות אי קידומו של מתווה להחרגת מחלימים מהגבלות: "חוששני שיש מי שתוקע מקלות בגלגלים להכשיל את המהלך משיקולים לא ענייניים" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב אשר (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

יו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת, ח"כ יעקב אשר, פנה היום (שלישי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות אי קידומו של המתווה להחרגת 'מחלימים' ממגבלות הקורונה: "חוששני שיש מי שתוקע מקלות בגלגלים ומנסה להכשיל את המהלך משיקולים שאינם ענייניים".

יצוין כי משרד הבריאות התחייב להציג לוועדת החוקה מתווה ראשוני להחרגת מחלימים, אך לטענת ח"כ אשר המהלך הוקפא ממניעים שאינם ענייניים.

לדברי ח"כ אשר: "המתווה עשוי לשחרר מאות אלפי אזרחים שיניעו את גלגלי המשק, יעלה את שיעור ההשתתפות בכוח העבודה, יקל על ההתמודדות בפתיחת מוסדות חינוך ויאפשר למחלימים לסייע בסיעוד במקומות רווחה ונוספים".

במכתבו לנתניהו, כתב אשר: "לפני כחודש ימים ולדרישת ועדת החוקה חוק ומשפט, החל משרד הבריאות בבחינת מתווה 'מחלימים' להחרגה ממגבלות הקורונה עבור מאות אלפי אזרחים שחלו בקורונה והחלימו ממנה, תוך אפיון זיהוי אישי והענקת תעודת 'מחלים' אינדיבידואלית שתינתן להם בכפוף לתנאי משרד הבריאות".

לדבריו: "העיכוב מצד משרד הבריאות בנושא חשוב זה תמוה בעיקר נוכח העובדה כי בנהלי השבים מחו"ל לצורך פטור מבידוד, משרד הבריאות הכיר בתעודת 'מחלים' לצורך החרגה מהגבלות הקורונה".

אשר מבקש מראש הממשלה: "אבקש את התערבותך בנושא חשוב זה ואת קידומה של החלטת קבינט להכרה בתעודת ה'מחלים' להחרגה אינדיבידואלית מכלל הגבלות הקורונה ללא עיכובים. ועדת החוקה בראשותי לא תקבל בשום אופן את הסטגנציה, ההססנות וגרירת הרגליים מצד משרד הבריאות בנושא אקוטי זה שנדרש ביותר בעת הזו גם עבור המשק וגם עבור רווחתם של אזרחי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר