הסיבוכים שאחרי

הרופאה החרדית החלימה מקורונה ויצאה לקרב על חייה

חודשיים וחצי חלפו מאז ד"ר מיטל עצמון, צעירה חרדית מבני ברק, החלימה מקורונה, כאשר לפתע 'התחלתי להתנשם בצורה בלתי אפשרית, לא יכולתי להחזיק את עצמי'. צפו בכתבה מ'חדשות 13' (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה המלאה (באדיבות 'חדשות 13')

ד"ר מיטל עצמון, רופאת משפחה צעירה מבני ברק, שנדבקה בקורונה והחלימה, לא תיארה לעצמה תחילה כי הקרב האמיתי של חייה עדיין לפניה: קרב על החיים.

סיפורה, שנחשף בכתבה מרתקת ב'חדשות 13', משקף את מה שחווים ישראלים רבים, שלאחר החלמתם מהנגיף מגלים כי נותרו להם תסמינים קשים, מתסחיף ריאתי עד דלקת בשריר הלב ואפילו דום לב.

חודשיים וחצי לאחר שהבריאה מהקורונה, הגיעה הרופאה החרדית לבית החולים כשהיא בסכנת חיים מיידית, בשל תסחיף ריאה כפול, בשתי הריאות.

וכך זה אירע: "בבוקר עבדתי במרפאה, ואף אחד לא הרגיש עליי כלום", שחזרה עצמון, "ולפתע, ב-17:30 התחלתי להתנשם בצורה בלתי אפשרית, ולא יכולתי להחזיק את עצמי".

ד"ר עצמון היתה במצב רפואי של שוק, בעת שהובהלה למחלקת טיפול נמרץ לב ב'שיבא'. היא סבלה מלחצי דם נמוכים שמצריכים תמיכה תרופתית, סטורציה נמוכה וקוצר נשימה.

לדבריה, "הבנתי כל מה שקורה סביבי, והבנתי שאני בסכנת חיים".

מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בבית החולים שבתל השומר, פרופ' שלמה מטצקי, מסביר את פשר התופעה: "כ-15 עד 25 אחוז מהחולים יפתחו אירוע קרישתי, שבו המהלך מסתבך כתוצאה מיצירת קריש באחד מוורידי או עורקי הגוף".

"יש נטייה ליצירת קרישים בתוך כלי הדם הקטנים של הריאה", הוא מוסיף, "וכנראה התופעה הזאת אחראית במידה רבה להידרדרות הנשימתית שאנחנו רואים בחולים הקשים".

פרופסור מטצקי מוסיף וקורא, לכל מי שמפתח תסמינים או ממשיך לסבול מתסמינים אחרי קורונה: "תפנו לרופא - כי זה מחייב בירור".

צפו ברופאה החרדית

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר