עם הספר

פרופסור: 'החרדים צודקים, לפתוח בתי ספר'

פרופ' אשר אלחיאני, ניהל קופת חולים ובית חולים, וכעת הוא יוצא נגד החלטת הממשלה שלא לפתוח את בתי הספר, תוך שהוא מצדיק את הגישה החינוכית החרדית בזמן קורונה (ארץ)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרופ' אשר אלחיאני, לשעבר מנהל ביה"ח מאיר ומנכ"ל מאוחדת, פרסם היום (שלישי) טור דעה בחדשות 12, בו הצדיק את הגישה החרדית בפתיחת מוסדות החינוך.

הוא הסביר כי "חיוני לילדים ללכת לבית הספר, הן כדי לרכוש השכלה והן כדי לפתח את כישוריהם החברתיים. מחקרים שונים ורבים מראים קשר ישיר בין שנות השכלה לתוחלת חיים ולירידה בתמותת תינוקות".

"זהו נזק לטווח ארוך, עם תוצאות אפשריות שקשה להמעיט בחומרתן: חודשים ארוכים ויקרים שיורדים לטמיון, ללא התקדמות לימודית, כאשר החלופות ללמידה מרחוק אינן רלוונטיות עבור כל האוכלוסייה - ובמיוחד לא עבור משפחות מרובות ילדים, בשכבה סוציואקונומית נמוכה או חרדיות".

אלחיאני הוסיף: "חודשים ארוכים של שעמום ובטלה מביאים לאובדן הרגלי למידה, לניתוק מהחברים, לשחיקה של הכישורים החברתיים או אי פיתוחם בגילים הנמוכים. השלכות נוספות של הישארות ממושכת בבית הן התרגלות להיות לבד, אובדן ביטחון עצמי, אובדן האמונה ביכולת הלמידה וההתפתחות החברתית שכה חיונית לצמיחה, לגדילה ולהתפתחות הילד".

"לשבת חודשים ארוכים בבית, ללא מעש, ללא סדר יום נורמלי, ללא שעות שינה ויקיצה סדירות, בלי מחויבות לימודית ובלי תוחלת ואופק מצד מקבלי ההחלטות שהפכו את הסגר החינוכי לדוקטרינה ללא מתווה יציאה - זה מחיר יקר מדי מבחינת החינוך והבריאות. מחיר בלתי נסבל".

בהמשך הוא מזכיר כי באירופה וארה"ב לא סגרו את מערכת החינוך, וכי מחקרים שנערכו בעולם, כמו בספרד, לא מצאו עליה בתחלואה אחרי פתיחת בתי הספר.

לסיום כותב הפרופסור, שהיום מרצה באוניברסיטת אריאל, כי "מפליא ומאכזב שדווקא עם הספר שקידש את החינוך במהלך כל ההיסטוריה, הוא הראשון לסגור את מסגרות החינוך וכל כך משתהה בפתיחתן מחדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר