סוער בירושלים

סמינר חדש הוקם; מנהלי הסמינרים מודאגים

הידיעה על פתיחת סמינר חדש לבנות בירושלים, בהכוונתם של הגאון רבי דוד כהן והגאון רבי ברוך סולובייצי'ק, הכניסה את עולם הסמינרים בירושלים לסחרחורת של ממש (חרדים בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הסמינר החדש (צילום: גוגל מפות)

סערה של ממש בעולם הסמינרים בירושלים: הידיעה על פתיחת סמינר חדש בהכוונתם של הגאון רבי דוד כהן והגאון רבי ברוך סולובייצי'ק בירושלים, הכניסה את עולם הסמינרים בירושלים לסחרחורת.

הורים ומורות ששוחחו עם 'כיכר השבת', מתארים "אווירה של מאבק" על כל בת מצטיינת. אחד ההורים מספר כי "עיקר התחרות היא בין הסמינר של הרב ליברמן, המוכר כ'סמינר החדש', ששלט עד היום בכיפה, לבין הסמינר החדש שנפתח בשבועות האחרונים".

מורות מספרות על טלפונים, מצד גורמים המייצגים את הסמינרים הוותיקים וגורמים המייצגים את הסמינר החדש. בשיחות, כל צד מנסה לשכנע את המורות להשפיע על ההורים והבנות להירשם לסמינר שלהם, והסמינר החדש שהוקם בימים אלו אף הגדיל לעשות ועמל להביא בנות שיש להן אחיות בסמינרים הגדולים והוותיקים, ולא רק בנות בכורות שטרם היו להן אחיות בסמינרים.

אחד ההורים אמר ל'כיכר השבת': "המצב מזכיר את תקופת הרישום לישיבות, כאשר כל ישיבה שמתחרה על הטובים ביותר ופועלת בכל הדרכים, כולל ניסיון לשכנע אחיות שלא ללכת בשנה הבאה לסמינר שבו לומדות אחיותיהם".

ל'כיכר השבת' נודע כי במסגרת המאבק והתחרות בין הסמינרים, נעשה ניסיון לגייס את מנהלות בתי הספר, לקחת צד.

גורמים המקורבים לסמינרים הוותיקים, ציינו כי באופן מפתיע בחר עיתון 'יתד נאמן' לסקר גם ביום ראשון וגם בגיליון יום ג' את דבר הקמת הסמינר שיהיה בהכוונתו של חברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' הגאון רבי משה הלל הירש.

עוד ציינו הגורמים כי תמיכתם של הגאון רבי דוד כהן והגאון רבי ברוך סולבייצ'יק בסמינר מפתיעה, לנוכח העובדה שהשניים מכהנים כחברי ועדת הרבנים של 'הסמינר הישן'.

ההערכה כי בימים הקרובים ייתכנו פניות לגדולי ישראל, מצדם של מנהלי הסמינרים הוותיקים, שחוששים מהכרסום במעמדם בעקבות כניסתו של המתחרה החדש. "ההתערבות של גדולי ישראל, עשויה להשפיע על אופי התחרות", העריך גורם המעורב בנושא הרישום לסמינרים בעיריית ירושלים.

"יחד עם זאת", הוא אומר, "קשה שלא להתרשם מהתמיכה הברורה של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, בצורך שיש בהקמתו של הסמינר החדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר