מערך החקירות

חרדים במשרד הבריאות טוענים: רימו אותנו

חרדים שהחלו להשתלב במערך החקירה האפידמיולוגית במשרד הבריאות, מתלוננים כי בשל העובדה שהם חרדים, המשרד מנצל אותם ואף מפר את סיכום השכר הראשוני (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חקירה אפידמיולוגית. אילוסטרציה (צילום: Miriam Alster/Flash90)

מספר בחורים חרדים, שהתגייסו למערך החקירה האפידמיולוגי של משרד הבריאות, דרך מרכזי הכוונה, מצאו עצמם מרומים, לאחר שההבטחות שניתנו להם בגין השכר, התבררו כ'דיבורים בעלמא'.

כאשר רמת התחלואה במגזר החרדי עלתה, החליטו במשרד הבריאות לגייס בחורים חרדים שיצטרפו למערך החקירה האפידמיולוגי במשרד, דרך חברת כוח אדם, כדי לקטוע כמובן את שרשרת ההדבקה.

ש', אחד מהבחורים שגויסו, מספר ל'כיכר השבת': "כאשר דיברו איתנו על הגיוס, סוכם עם כל החבר'ה החרדיים - בעל פה כי יושלם לנו שכר של 42 שקל לשעה, לחמישה ימי עבודה מלאים בשבוע, ולפחות שלושה חודשים של עבודה".

"בפועל, במהלך ההכשרה, אנחנו מגלים שהשכר הוא רק 40 שקל שעה, העבודה היא שישה ימים בשבוע, והמרגיז מכל שנקבל שכר רק על זמן העבודה בפועל".

מה הבעיה שתקבלו שכר רק על העבודה בפועל?

"ההתחייבות שלהם מראש הייתה על שלושה חודשי עבודה. כעת, מכיוון שיש ירידה בנדבקים, אנחנו לא נקבל שכר אם לא נבצע תחקירים.

"כך שמצד אחד אנחנו משועבדים לשעות העבודה ומצד שני, לא נקבל על זה שכר בכלל. וזה גם אחרי שאנחנו עוברים הכשרה של 3 ימים מלאים, נראה לנו שמנצלים את העובדה שבגלל שאנחנו חרדים - אנחנו פרייארים".

במשרד הבריאות הגיבו לטענות שעלו בכתבה ואמרו ל'כיכר השבת' כי "עובדי מערך החקירות פועלים תחת מעסיק - בחברת כוח אדם - רק נציג החברה מוסמך להתחייב בפניהם על תנאי העסקתם".

"יצוין", מוסיפים במשרד הבריאות, כי "תנאי ההעסקה מגלמים מחיר של שעה הנע בין 40-45 ש״ח בהתאם לניסיון וההשכלה של העובדים. העבודה היא שישה ימים בשבוע והתשלום הוא לפי שעות עבודה בפועל. כרגע אכן ישנה ירידה בהיקף החקירות ואנו בוחנים פתרונות שיאפשרו לשמר את העובדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר