"תקציב או בחירות"

יועז הנדל: החרדים צריכים לכפות על נתניהו למנוע בחירות

שר התקשורת, יועז הנדל, דורש מהסיעות החרדיות לעמוד בהסכם עם בני גנץ ולכפות על רה"מ, בנימין נתניהו, לעמוד בהסכם הרוטציה: "הם יוצאות מנקודת הנחה שהם שבויים שלו" (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: זאב רוזנברג ומולי הרשקוביץ)

שר התקשורת ויו"ר סיעת 'דרך ארץ', ח"כ יועז הנדל, דורש מהסיעות החרדיות לעמוד בהסכם עם בני גנץ ולכפות על רה"מ, בנימין נתניהו, לעמוד בהסכם הרוטציה: "הם יוצאות מנקודת הנחה שהם שבויים שלו" . הראיון המלא, מחר בתוכנת 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "לנתניהו יש הזדמנות פז היסטורית. אני אומר את זה כהיסטוריון, הוא יכול לרדת מבמת ההיסטוריה אחרי שהוא הקים ממשלה ממלכתית שמשרתת את הציבור הישראלי ולא מתעסקת בעניינים שלו.

"אם הוא לא בוחר בזה אז נלך לבחירות, ואתה צודק לממשלה הזאת אין זכות קיום, נלך לבחירות ואז תהיה לנתניהו חלופה. ואני אומר גם לחברה החרדית שמצביעה למפלגות החרדיות, אם לא תהיה ערבות ואם הם לא ידאגו שהממשלה הזאת תתקיים, אז יהיו בחירות".

השר הנדל התייחס לטענה של בני גנץ שאריה דרעי התחייב להיות ערב ואמר: "אני לא יודע איך עובדים במקומות אחרים, אצלי כשאני אומר למישהו שאני אחראי לממשלה ואני רוצה שהממשלה תתקיים ומתראיין על זה אז זה מה שאני מתכוון".

היית שותף לשיחות האלה?

"לא. אבל אני ראיתי אותו מתראיין בטלוויזיה ואומר שהוא רוצה ממשלת אחדות והוא ערב לכך.. ראיתי אותו בטלוויזיה, יכול להיות שלא שמעתי טוב.. אבל עד היום השמיעה שלי הייתה בסדר גמור".

לדבריו: "אין ממשלה ללא תקציב. צריך להבין חוקית שבעשרים ושלשה לדצמבר הכנסת מתפזרת. אין ממשלה, אין כזה דבר, זה לא יעבוד.

"לכן יש רק אפשרות אחת, לבחור בתקציב יציב - ומה לעשות רחמנא ליצלן נתניהו יצטרך לעמוד בהסכם שהוא חתום עליו, או ללכת לבחירות ואז תהיה חלופה לנתניהו".

אתה לא תסכים לממשלת ימין צרה?

"אני לא מוכן לממשלה שמתעסקת בהצהרות נאמנות לנתניהו! שכל תפקידה הוא לתת לנתניהו שקט נפשי בזמן המשפט שלו! שמתעסקת במערכת המשפט סביב נתניהו שום דבר אחר.

"יש פה משימה לאומית, אני חושב שאין אזרח ישראלי שרואה את הקושי לחיות עכשיו. עם הכלכלה, והתעסוקה, והבריאות, ואני רואה את השנאת חינם ברחובות, אתה הזכרת את השנאת חינם כלפי חרדים, אני יכול להקים ממשלה שכל תפקידה הוא לתת רוח גבית לנתניהו? אני יכול לחתום לנתניהו על נאמנות?".

לחרדים יש כח לכפות על נתניהו לקיים את ההסכם?

" בוודאי! המפלגות החרדיות פתאום הם לא שחקן? הם לא יכולות לכפות על נתניהו לקיים את ההסכם? להגיד לו "אנחנו עכשיו לא נעשה אתך ממשלה נוספת?

"אני אגיד לך מה הבעיה, המפלגות החרדיות יוצאות מנקודת הנחה שהם שבויות של נתניהו. לא משנה מה הם חייבות להיות עם נתניהו, ואני חושב שהתפיסה הזאת יכולה גם להוביל אותם למקומות לא טובים.

"אני מאוד מקווה שממשלת האחדות הזאת תחזיק. אני חושב שזה שאנחנו יושבים עם ש"ס, ועם כחול לבן, ועם הליכוד - זו ממשלה שיכולה להיות ממשלה מצוינת. אבל אם זה לא עובד יהיו בחירות, ובבחירות שום דבר ממה שראית עכשיו - לא יהיה".

אתה חושב שיש פוליטיקאים שיענישו את החרדים על כך שהם לא לחצו על נתניהו לעמוד בהסכם שלו?

"אני לא אעניש את החרדים על שום דבר. אבל אני לא אסמוך על מי שהתחייב לקיים ערבות, ושהממשלה תתייצב והבטיחו לי בפנים - לא משנה מי, שהממשלה הזאת תחזיק מעמד ולא יתנו לנתניהו לעשות שטויות ולפרק את הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר