לאחר סגירת התיק

מנדלבליט מתנער: לא הזמנתי ניידת לשכנה

אחרי סגירת התיק לאישה שצעקה ליועמ"ש, פרשת משפטים בושה והביקורת הציבורית הרבה שהתעוררה בעקבות זה, במשרד המשפטים הגיבו; 'זה לא היועץ, זה המאבטח' (בארץ)

מנדלבליט (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

שמונה חודשים אחרי פתיחת התיק, וימים ספורים אחרי הפרסום של איילה חסון, הודיעו היום (רביעי) בפרקליטות על סגירת התיק כנגד השכנה ובמשרד המשפטים ממהרים להבהיר, כי לאביחי מנדלבליט לא היה קשר לפיחת התיק או הזמנת ניידת המשטרה.

לפי הדיווח ביום חמישי האחרון של אילה חסון בחדשות 13, אישה שילדיה לומדים עם ילדיו של היועמ"ש וחמיה אף מתפלל עמו באותו בית כנסת, מלמלה ליועמ"ש; 'פרשת משפטים בושה', ובעקבות כך נלקחה לחקירה בשבת.

לאחר הפרסום שעורר סערה, החליטו בפרקליטות לסגור את התיק כנגד אותה אישה שנותר פתוח ללא כל סיבה הנראית לעין.

כעת, החליטו במשרד המשפטים להסביר מה קרה מנקודת מבטו של מנדלבליט, בפתח התגובה, ישנה התגוננות: "בשנים האחרונות ספגו היועץ המשפטי לממשלה ואף בני משפחתו איומים והטרדות רבות, חלקן מאורגנות ושיטתיות".

"היועמ"ש הוא אישיות מאובטחת, וככזה הוצמד לו מאבטח. מקרים של הטרדה ואיומים מטופלים בשגרה ע״י משטרת ישראל, אשר פועלת לפי שיקול דעתה המקצועי, בהתאם לסמכויותיה".

כדי להסיר ספק, אומרים בפרקליטות, "כפי שהובהר בעבר, אנו שבים ומבהירים כי היועמ"ש אינו מתערב בהחלטות המשטרה או התביעה בנושאים אשר נוגעים אליו אישית, וכל ניסיון להציג את הדברים אחרת – אין בו אמת".

וכאן מתייחסים לטענות שהועלו: "מבדיקה שערכה הפרקליטות בעקבות הפרסומים האחרונים עולה, כי מדובר בשני תיקים בהם נחקרו חשדות שונים. תיקים אלה הועברו בשעתו באופן חסר, ועל כן הוחזרו למשטרה".

"שני המקרים אירעו בהפרש של שבוע, בתקופה הסמוכה לאחר הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה. התיקים הועברו כעת לפרקליטות, בעקבות הפרסומים האחרונים, על מנת לבדוק את הדברים."

"המקרה האחד", מסבירים במשרד המשפטים, "כלל צעקות של אחד השכנים לעבר אשת היועמ"ש, שלאחריהן אף סירב להזדהות בפני המאבטח וגם איים עליו: "אני תיכף אתן לך אחת לראש, אשבור לך את הראש". קצין משטרה שהגיע למקום שחרר את השכן, לאחר שהזהיר אותו".

דודי אמסלם מדבר על הפרשיה במליאת הכנסת (ערוץ כנסת)

"השכן הוזמן לחקירת משטרה במוצאי אותה שבת, בין היתר בחשד לאיומים. במקרה הנוסף עוכבה לחקירה אישה שחלפה על פניו של ד"ר מנדלבליט, בדרכו לבית הכנסת בשבת, ואמרה לו "פרשת משפטים בושה". המאבטח סבר שהדברים נאמרו באופן מטריד ולאחר העברת הדברים למשטרה היא עוכבה לחקירה ושוחררה".

"באף אחד מהתיקים היועמ״ש לא היה המתלונן ואף לא נקרא להעיד. ממילא הוא לא היה מעורב בהם בדרך כלשהי.
בחינת תיקים אלה ע"י הפרקליטות העלתה, כי אין מקום לנקוט בהם הליכים פליליים, ועל כן התיקים נסגרו היום והודעה נמסרה על כך למעורבים".

כזכור, ביום שני, השבוע השר דודי אמסלם, תקף בחריפות את מנדלבליט מעל בימת הכנסת ואף הוסיף, כי הוא מקווה שחסינותו כחבר כנסת תסייע לו שלא ייעצר על ידי מנדלבליט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר