19 שנים לפטירת הרב שך

בכיר רבני 'הפלג' במתקפה משולבת נגד חב"ד ודגל התורה

הגאון רבי צבי פרידמן, מבכירי רבני 'הפלג הירושלמי', יצא במתקפה חריפה ומשולבת נגד 'דגל התורה' וחסידות חב"ד, בנאומו במלאות 19 שנים לפטירת מרן הגראמ"מ שך זצ"ל • בפנים: ההקלטה (חרדי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגר"צ פרידמן (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הגאון רבי צבי פרידמן, מבכירי רבני "הפלג הירושלמי", יצא אמש (מוצאי שבת) במתקפה חריפה ומשולבת נגד תנועת 'דגל התורה' וחסידות חב"ד, בדברים שנשא בהספד במלאת 19 שנה להסתלקותו של מרן הגראמ"מ שך זצ"ל. לטענת הרב פרידמן הם התנתקו מתורת מנהיגיהם וחברו לשלטון הציוני.

את דבריו פתח הרב פרידמן ואמר כי "כידוע הרב שך עשה מלחמה על חב"ד. דיברתי אתו, לא בגלל הרב'ה או המשיח. משהו אחר. כי חב"ד התקרבו לחילוניים ולמדינה, והטיפו לעשות מלחמות עם הערבים. הם נהיו חברים בארץ החילונית.

"אני מסתכל בעלונים שלהם, אף פעם אני לא מוצא מחאה נגד גזירת הגיוס. רק על מתנחלים וערבים כתוב שם. על ידי זה הם מכניסים דעות לאומיות של החילונים והמזרחי, על זה הייתה המלחמה של הרב שך".

הרב פרידמן הוסיף והרחיב מדוע לטענתו חב"ד של היום בגדה במקורותיה: "המייסד של חב"ד היה בעל התניא. הייתה מלחמה בין צרפת נפוליאון לרוסיה. הייתה מחלוקת בין האדמו"רים אם להיות בעד נפוליאון כי ברוסיה סבלו מרורות מהצאר הרוסי, לעומת נפוליאון שהבטיח שוויון זכויות.

"בעל התניא היה נגד זה ואמר שנפוליאון יכניס דעות ללמוד באוניברסיטה והשכלה. יותר טוב שיהיו ברוסיה עם כל הסבל, מאשר שיהיה שלטון שיטיף להשכלה. הוא היה מהיחידים".

הוסיף הגר"צ פרידמן והשווה לימינו ואמר כי "בזמננו שיש רדיפות נגד הדת וגזירות על הגיוס והחינוך, חב"ד היו צריכים להיות בראש. הם לא נלחמים מול השלטון כלום. הם ממשיכים ללקק את השלטון, להתחנף לו. רבם דקרו, הם זנחו את כל החינוך של בעל התניא".

בשלב זה עבר הרב פרידמן לדבר על 'דגל התורה' ואמר: "למה הרב שך הקים את דגל התורה? גם בגלל חב"ד. הוא פחד שהם יכניסו דעות להתקרב למדינה לראות עניין גדול בצבא.

"הרב שך עשה מפלגה חדשה דגל התורה בלי השפעה של חב"ד. מה קורה היום? קרה דבר נוראי, דווקא דגל התורה הם התומכים של הציונות יותר מחב"ד. חלקים גדולים מדגל התורה משתתפים בארגון הזה שהאידיאולוגיה שלו שעם ישראל לא צריך תורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר